X/Twitter, anti-Semitizm skandalının ardından büyük reklam müşterilerini daha kaybetti

sıcakkafa

Yeni Üye
Elon Musk’un Twitter’daki halefi X arasında antisemitizm ve Nazi içeriğinin yer aldığı çifte skandal, giderek daha fazla büyük reklam müşterisinin kaçmasına neden oluyor. Basında çıkan haberlere göre, diğerlerinin yanı sıra Apple, Disney, Paramount ve Warner Group Cuma günü X’te reklam vermeyi durdurdu. Film stüdyosu Lionsgate de platformdaki reklamların askıya alındığını doğruladı. Bilgisayar şirketi IBM daha önce reklamlarına ara vermişti. New York Times’a göre şirket bu çeyrekte burada 1 milyon dolar harcamayı planladı.

Reklamcılık



IBM’in kararının tetikleyicisi, Nazi katkıları ve Yahudi karşıtı ifadelerin yanı sıra şirketin reklamlarının X’te keşfedilmesiydi. Media Matters for America organizasyonu, diğerlerinin yanı sıra IBM, Apple ve yazılım şirketi Oracle’ın reklamlarının, Adolf Hitler ve Nasyonal Sosyalistlerin ideolojisi hakkında olumlu ifadeler içeren gönderilerin yanı sıra X’te nasıl göründüğünü gösterdi. Cuma günü AB Komisyonu da şimdilik X’e reklam koymak istemediğini duyurdu.

Musk dava açmakla tehdit ediyor


Musk Media Matters’ı tehdit etti “termonükleer dava” ile ve örgütü kasıtlı olarak yanlış bir izlenim yaratmakla suçladı. Diğer şeylerin yanı sıra, Media Matters’ın içeriğin yanında reklamlar görünene kadar görünümü tekrar tekrar yeniden yüklediğini iddia etti. Sonuç olarak, normal X kullanımına göre 13 kat daha fazla reklam gösterildi. Ancak Media Matters tarafından kamuoyuna açıklanan daha önceki bir vakada, köklü markaların reklamlarını görmek için ırkçı paylaşımların olduğu bir hesaba yalnızca bir kez bakmak yeterliydi. İhbarın ardından hesap askıya alındı.

Media Matters, Cuma günü diğer tanınmış şirketlerin yeni reklam örnekleriyle devam etti. Başlangıçta kuruluştan yasal işlem tehdidine herhangi bir yanıt gelmedi.

ABD başkanlık ofisinden sert eleştiri


Musk’un kendisi Yahudi karşıtı bir gönderiye destek vererek bir tartışmaya neden oldu ve bu da ona diğer şeylerin yanı sıra Beyaz Saray’dan sert eleştirilere yol açtı. Musk hakkındaki gönderi Çarşamba günü gönderi hakkında “gerçek gerçeği” içerdiğini yazdı.

Daha sonraki açıklamalarında Musk, pozisyonundan geri adım atmadı, sadece onu nitelendirdi: Yahudi örgütü İftira Karşıtı Lig (ADL) gibi “beyaz karşıtı ırkçılığı ve Asya karşıtlığını gerçekten yayan” bazı gruplardan” bahsediyordu. ırkçılık.” Aynı zamanda kendi görüşüne göre beyazlara yönelik ırkçılıkla ilgili bir sorun olduğunu da yineledi.

Cuma günü Musk meydan okudu. Musk’taki takipçilerine şöyle yazdı: “En büyük reklam müşterilerinin çoğu, ifade özgürlüğü hakkınıza en büyük baskı yapanlardır.” Media Matters’ı “saf kötülük” olarak tanımladı.

X’in ekonomik durumu zaten zor. Musk birkaç kez reklam gelirlerinin Twitter dönemindekinin yalnızca yarısı kadar yüksek olduğunu itiraf etti. Abonelik teklifleri yoluyla daha fazla para kazanmaya çalışıyor. Uzmanlara göre bu durum henüz reklam geliri kaybını telafi etmeye yaklaşamıyor.


(tiw)



Haberin Sonu