Ado Air 30 Ultra özel bir şey. İlk kez, bir e-bisiklet otomatik bir vites kaymasını birleştirir. Testi yapıyoruz.
Ado Air 30 Ultra E-bisiklete gerçek bir yenilikle girer: İlk e-bisikletlerden biri olarak, Bafang'dan entegre, tam otomatik 3 vitesli bir devreye sahip bir hub motor kullanır. Arka tekerleğin göbeğindeki otomatik dişliyi biraz daha ucuz Engwe P275 Pro'dan (Test Raporu) biliyoruz, ancak orta motora güveniyor. Her ikisi de düşük bakım gerektiren ve çok sessiz bir karbon kayışı sürücüsüne sahiptir.
370-WH pil, GPS ve entegre göstergelerle, ADO Air 30 Ultra konfor ve tasarım için cebinize biraz daha derinlemesine kazmayı amaçlıyor. 1899 Euro (Haziran 2025 2099 Euro) ile ekipmanlarına göre, hala uygun görünmektedir. Testimiz, kavramın günlük yaşamda ikna olup olmadığını gösteriyor.
Yapı, Optik ve İşleme
Ado Air 30 Ultra'nın montajı şaşırtıcı derecede hızlıdır. Gidon zaten önceden monte edilmiştir ve yalnızca döndürülmeli ve vidalanmalıdır. Bunu ön tekerleğin yerleştirilmesi, pedalların üzerine vidalanması ve koltuk direğinin yerleştirilmesi izler. Olağandışı: Yan standlar, bagaj rafları ve koruyucu tabakalar fabrikaya zaten kurulmuş – nadiren deneyimli bir hizmet. Ancak, ilk geziden önce tüm vidaları takip etmek önemlidir. Bu adımı kaçırdık ve yaklaşık 10 km sonra arka ışığın gevşediğini bulmak zorunda kaldık.
Neredeyse 22 kg ile e-bisiklet, tam donanımlı modeller için ortalama ağırlık alanında hareket eder. Alüminyum alaşımından yapılmış çerçeve sağlam ve yüksek kaliteli bir izlenim bırakır. 6 km/s'ye kadar bir gaz kolu şeklinde bir başlangıç yardımı eksik.
Ado Air 30 Ultra Resimler
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Tasarım gerçek bir göz alıcıdır. Çarpıcı kenarlara sahip ince çerçeve borular, e-bisiklete zarif ve modern bir görünüm verir. Zar zor görünür kablolarla düzenli görünüm özellikle etkileyici. Ado Air 30 Ultra iki renkte mevcuttur: Frost Green ve Meteor Gray. Matt Siyah ataşmanları ile ipek Matt Gray'deki test modelimiz yüksek kaliteli ve asil görünüyor.
Bununla birlikte, işleme sırasında küçük bir eleştiri noktası vardır: gidonun altında kabloların çerçeveye girdiği keskin bir kenar vardır. Bisiklet bisikleti ittiğinde rahatsız edici olabilir. Üretici, motor, pil ve kontrol üzerindeki çerçeveye 5 yıllık bir garanti verir.
Operasyon ve Uygulama
3,5 inç IPS ekranı (IPX7 Sertifikalı) hoş bir şekilde büyük ve renklidir. Doğrudan güneş ışığı ile okunabilirlik sınırlıdır, ancak yine de yeterlidir. Ekran, hız, pil şarjı, (otomatik olarak senkronize) zaman, günlük ve toplam kilometre gibi tüm önemli bilgileri gösterir.
Diğer şeylerin yanı sıra, akıllı telefon uygulaması bir jeofens işlevine sahip GPS izleme sunar. Bir düşme tespiti bile entegre edilir. GPS izleme gerçek zamanlı izleme sağlar. AIR 30 ultra'nın açılması gerekmez, ancak pil karşılık gelen bir artık kapasite gerektirir. Testte, hem gerçek zamanlı izleme hem de coğrafi kaplama güvenilir bir şekilde çalışır. GPS hizmeti 12 ay boyunca ücretsizdir, bundan sonra yılda orta 10 avro bu işlev için çok adil bir fiyata katlanır.
Ado Air 30 Ultra Ekran Görüntüsü
Ado Air 30 Ultra Ekran Görüntüsü
Ado Air 30 Ultra Ekran Görüntüsü
Ado Air 30 Ultra Ekran Görüntüsü
Ado Air 30 Ultra Ekran Görüntüsü
Ado Air 30 Ultra Ekran Görüntüsü
Ado Air 30 Ultra Ekran Görüntüsü
Ado Air 30 Ultra Ekran Görüntüsü
Ado Air 30 Ultra Ekran Görüntüsü
Ancak, uygulama mükemmel değil. Zaman zaman bağlantı sorunları ile mücadele etmek zorunda kaldık ve genellikle akıllı telefonu e-bisikletle eşleştirmek zorunda kaldık.
Uygulama ayrıca hız sınırını 25 km/s ila 40 km/s arasında ayarlama seçeneği sunar, ancak herhangi bir etki olmadan. Motor hala 25 km/s'de düzenleniyor. Bu iyi, e-şehir bisikleti yasal kalıyor. Bununla birlikte, ADO'nun işlevi uygulamadan iptal etmediği biraz anlaşılmaz.
Işık ve Güvenlik
ADO Air 30 Ultra'nın aydınlatması, ön tarafta bir far ve entegre göstergeli, ancak fren lambası işlevi olmayan bir arka lamba içerir. Yeterli parlaklık olduğunda alacakaranlıkta ve tekrar dışarı çıkar. Ön ışık memnuniyetle parlak, yükseklik ayarlanabilir ve doğrudan lastiğin üzerinde oturuyor.
Göstergeler arka ışığa entegre edilmiştir ve bir eğim anahtarı ile gidon üzerinde çalıştırılır. Yanıp sönerken akustik sinyal yoktur – göstergeleri tekrar kapatmayı unutmanız kolayca olabilir. Buna ek olarak, bunlar gün ışığında pek görülmez. İpucumuz: Gün boyunca el sinyalleri ile dönün, geceleri dönüş sinyalini kullanın.
ADO AIR 30 Ultra: Küçük kırmızı eğim anahtarı göstergeyi kontrol eder. TechStage.de
Motor ve Sürüş Özellikleri
Ado Air 30 Ultra'nın kalbi, 250 watt güç ve 40 nm torklu Bafang H730 motorudur. Oldukça sakin bir şekilde çalışıyor ve destek sağlıyor. Bununla birlikte, en büyük yenilik, arka tekerlekteki otomatik 3 vitesli göbek devresidir-bu kombinasyona sahip ilk e-bisiklet. Dişli kayması tamamen mekanik olarak çalışır ve çeviriyi yaklaşık 10 km/s ve 20 km/s olarak değiştirir. Dişli değişimi o kadar naziktir ki, sürüş sırasında neredeyse hiç fark etmezsiniz.
Kavram ikna edici: Kafanızı kapat ve sürüş, anahtarlama hakkındaki düşünceler gerekli değildir – bu, özellikle dururken ve geri dönerken bir nimettir. Ancak, vites değiştirirken kadans biraz fazla düşük ayarlanır. Bu şehirde hala kabul edilebilir, ancak gradyanlarda daha yüksek bir kadans istiyorsunuz. Bu nedenle, Ado Air 30 ultra dik tırmanışlar için uygun değildir.
Ado Air 30 Ultra, karbon kayış sürücüsü sayesinde fısıldıyor. TechStage.de
Karbon kayış sürücüsü 30.000 km'ye kadar bakım vaat ediyor ve tipik zincir çıngırak olmadan fısıltılı bir sürüş sağlar. Şehirde neredeyse duyulmayan kaymak sadece eğlenceli. Hidrolik disk taptrodan gelen frenler güvenilir bir şekilde çalışır ve öğütülmez.
Başka bir artı, yayılan koltuk direğidir. Ancak, yaylı bir ön çatal özlüyoruz. Özellikle kaldırımlar veya çarpmalar ile kollarda ve omuzlarda net vuruşlar hissedebilirsiniz. Süspansiyon çatalının eksikliğini anlamak zordur – ek ağırlık neredeyse hiçbir şey yapmazdı, ancak konfor kazancı dikkate değer olacaktır.
ergonomi
ADO AIR 30 Ultra iki çerçeve boyutunda mevcuttur: M ve L. L boyutunda test modelimiz 186 cm boyunda test sürücüsüne uyuyor, ancak bir şehir bisikleti için oturma pozisyonu oldukça sportif. Gidon biraz fazla derindir, bu da daha uzun yolculuklarda rahatsız olabilir. Üreticiye göre, satın alırken bir gidon artışı sağlanır, bu da test modelimizde eksiktir. Bu sorunu çözmeli ve ergonomik olarak daha mantıklı bir oturma pozisyonuna yol açmalıdır.
L boyutuna rağmen, 195 cm'nin üzerindeki sürücüler rahatsız edici hissedebilirken, 170 cm'nin altındaki insanlar test sırasında M boyutunu daha iyi kullanabilirler.
Ado Air 30 Ultra'nın Sprung koltuk direği. TechStage.de
Pil ve Aralık
Ado Air 30 Ultra'nın 370-WH pili oldukça ince ve şık bir şekilde çerçeveye entegre. Bisiklet bodrumda veya garajda güvenli iken, dükkanı dairede neyin sağlayan anahtarla kaldırılabilir. Verilen güç kaynağı kompakttır ve taşınması kolaydır.
ADO, bazen gerçekçi olmayan ideal koşullarla ölçülen maksimum 100 km aralığını belirtir. Uygulamada, çok fazla dur ve git, yaklaşık 20 santigrat derece ve 80 kg şoförlü birkaç tepe ile şehir gezileri için yaklaşık 40 ila 50 km beklenebilir. Bu, çoğu banliyö yolu için yeterli olmalıdır.
Fiyat ve Kullanılabilirlik
ADO Air 30 Ultra şu anda Haziran 2024'ten itibaren 1899 Euro'ya mal oluyor. Dişli olmadan yaparsanız, paradan tasarruf edebilirsiniz. Sadece iki vitesli Ado Air 30 Pro sadece 1699 Euro (Haziran 1899 Euro). Üreticiye göre, e-bisiklet artık mevcut.
Çözüm
ADO Air 30 Ultra, düşük bakım gerektiren karbon kayış sürücüsü ile birlikte göbek motorunda otomatik dişli kayması gibi benzersiz özelliklere sahip şık bir e-şehir bisikletidir. Zarif tasarımı, yüksek işleme kalitesi ve GPS izleme, entegre SIM kart ve jeofering gibi akıllı işlevlerle ikna eder. Sürüş özellikleri kentsel kullanım için çok iyidir, sakin ve rahat yolculuk özellikle fark edilir.
Süspansiyon çatalının eksikliği, biraz sportif oturma pozisyonu ve daha az sofistike uygulama eleştiridir. Ek olarak, göstergeler gün ışığında zorlukla görülebilir ve akustik sinyali yoktur. Otomatik dişli kaymasının kadansı daha yüksek olabilir, bu da özellikle eğimlerde fark edilir.
Şehir için şık, az bakım gerektiren bir e-bisiklet arayan ve akıllı özelliklere değer veren yolcular için, ADO Air 30 Ultra dikkate değer. Otomatik dişli kayması ve karbon kayışı sürücüsü, onu günlük yaşamda kaygısız bir arkadaş haline getirir.
Ado Air 30 Ultra E-bisiklete gerçek bir yenilikle girer: İlk e-bisikletlerden biri olarak, Bafang'dan entegre, tam otomatik 3 vitesli bir devreye sahip bir hub motor kullanır. Arka tekerleğin göbeğindeki otomatik dişliyi biraz daha ucuz Engwe P275 Pro'dan (Test Raporu) biliyoruz, ancak orta motora güveniyor. Her ikisi de düşük bakım gerektiren ve çok sessiz bir karbon kayışı sürücüsüne sahiptir.
370-WH pil, GPS ve entegre göstergelerle, ADO Air 30 Ultra konfor ve tasarım için cebinize biraz daha derinlemesine kazmayı amaçlıyor. 1899 Euro (Haziran 2025 2099 Euro) ile ekipmanlarına göre, hala uygun görünmektedir. Testimiz, kavramın günlük yaşamda ikna olup olmadığını gösteriyor.
Yapı, Optik ve İşleme
Ado Air 30 Ultra'nın montajı şaşırtıcı derecede hızlıdır. Gidon zaten önceden monte edilmiştir ve yalnızca döndürülmeli ve vidalanmalıdır. Bunu ön tekerleğin yerleştirilmesi, pedalların üzerine vidalanması ve koltuk direğinin yerleştirilmesi izler. Olağandışı: Yan standlar, bagaj rafları ve koruyucu tabakalar fabrikaya zaten kurulmuş – nadiren deneyimli bir hizmet. Ancak, ilk geziden önce tüm vidaları takip etmek önemlidir. Bu adımı kaçırdık ve yaklaşık 10 km sonra arka ışığın gevşediğini bulmak zorunda kaldık.
Neredeyse 22 kg ile e-bisiklet, tam donanımlı modeller için ortalama ağırlık alanında hareket eder. Alüminyum alaşımından yapılmış çerçeve sağlam ve yüksek kaliteli bir izlenim bırakır. 6 km/s'ye kadar bir gaz kolu şeklinde bir başlangıç yardımı eksik.
Ado Air 30 Ultra Resimler
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Ado Air 30 Ultra
Tasarım gerçek bir göz alıcıdır. Çarpıcı kenarlara sahip ince çerçeve borular, e-bisiklete zarif ve modern bir görünüm verir. Zar zor görünür kablolarla düzenli görünüm özellikle etkileyici. Ado Air 30 Ultra iki renkte mevcuttur: Frost Green ve Meteor Gray. Matt Siyah ataşmanları ile ipek Matt Gray'deki test modelimiz yüksek kaliteli ve asil görünüyor.
Bununla birlikte, işleme sırasında küçük bir eleştiri noktası vardır: gidonun altında kabloların çerçeveye girdiği keskin bir kenar vardır. Bisiklet bisikleti ittiğinde rahatsız edici olabilir. Üretici, motor, pil ve kontrol üzerindeki çerçeveye 5 yıllık bir garanti verir.
Operasyon ve Uygulama
3,5 inç IPS ekranı (IPX7 Sertifikalı) hoş bir şekilde büyük ve renklidir. Doğrudan güneş ışığı ile okunabilirlik sınırlıdır, ancak yine de yeterlidir. Ekran, hız, pil şarjı, (otomatik olarak senkronize) zaman, günlük ve toplam kilometre gibi tüm önemli bilgileri gösterir.
Diğer şeylerin yanı sıra, akıllı telefon uygulaması bir jeofens işlevine sahip GPS izleme sunar. Bir düşme tespiti bile entegre edilir. GPS izleme gerçek zamanlı izleme sağlar. AIR 30 ultra'nın açılması gerekmez, ancak pil karşılık gelen bir artık kapasite gerektirir. Testte, hem gerçek zamanlı izleme hem de coğrafi kaplama güvenilir bir şekilde çalışır. GPS hizmeti 12 ay boyunca ücretsizdir, bundan sonra yılda orta 10 avro bu işlev için çok adil bir fiyata katlanır.
Ado Air 30 Ultra Ekran Görüntüsü
Ado Air 30 Ultra Ekran Görüntüsü
Ado Air 30 Ultra Ekran Görüntüsü
Ado Air 30 Ultra Ekran Görüntüsü
Ado Air 30 Ultra Ekran Görüntüsü
Ado Air 30 Ultra Ekran Görüntüsü
Ado Air 30 Ultra Ekran Görüntüsü
Ado Air 30 Ultra Ekran Görüntüsü
Ado Air 30 Ultra Ekran Görüntüsü
Ancak, uygulama mükemmel değil. Zaman zaman bağlantı sorunları ile mücadele etmek zorunda kaldık ve genellikle akıllı telefonu e-bisikletle eşleştirmek zorunda kaldık.
Uygulama ayrıca hız sınırını 25 km/s ila 40 km/s arasında ayarlama seçeneği sunar, ancak herhangi bir etki olmadan. Motor hala 25 km/s'de düzenleniyor. Bu iyi, e-şehir bisikleti yasal kalıyor. Bununla birlikte, ADO'nun işlevi uygulamadan iptal etmediği biraz anlaşılmaz.
Işık ve Güvenlik
ADO Air 30 Ultra'nın aydınlatması, ön tarafta bir far ve entegre göstergeli, ancak fren lambası işlevi olmayan bir arka lamba içerir. Yeterli parlaklık olduğunda alacakaranlıkta ve tekrar dışarı çıkar. Ön ışık memnuniyetle parlak, yükseklik ayarlanabilir ve doğrudan lastiğin üzerinde oturuyor.
Göstergeler arka ışığa entegre edilmiştir ve bir eğim anahtarı ile gidon üzerinde çalıştırılır. Yanıp sönerken akustik sinyal yoktur – göstergeleri tekrar kapatmayı unutmanız kolayca olabilir. Buna ek olarak, bunlar gün ışığında pek görülmez. İpucumuz: Gün boyunca el sinyalleri ile dönün, geceleri dönüş sinyalini kullanın.
ADO AIR 30 Ultra: Küçük kırmızı eğim anahtarı göstergeyi kontrol eder. TechStage.de
Motor ve Sürüş Özellikleri
Ado Air 30 Ultra'nın kalbi, 250 watt güç ve 40 nm torklu Bafang H730 motorudur. Oldukça sakin bir şekilde çalışıyor ve destek sağlıyor. Bununla birlikte, en büyük yenilik, arka tekerlekteki otomatik 3 vitesli göbek devresidir-bu kombinasyona sahip ilk e-bisiklet. Dişli kayması tamamen mekanik olarak çalışır ve çeviriyi yaklaşık 10 km/s ve 20 km/s olarak değiştirir. Dişli değişimi o kadar naziktir ki, sürüş sırasında neredeyse hiç fark etmezsiniz.
Kavram ikna edici: Kafanızı kapat ve sürüş, anahtarlama hakkındaki düşünceler gerekli değildir – bu, özellikle dururken ve geri dönerken bir nimettir. Ancak, vites değiştirirken kadans biraz fazla düşük ayarlanır. Bu şehirde hala kabul edilebilir, ancak gradyanlarda daha yüksek bir kadans istiyorsunuz. Bu nedenle, Ado Air 30 ultra dik tırmanışlar için uygun değildir.
Ado Air 30 Ultra, karbon kayış sürücüsü sayesinde fısıldıyor. TechStage.de
Karbon kayış sürücüsü 30.000 km'ye kadar bakım vaat ediyor ve tipik zincir çıngırak olmadan fısıltılı bir sürüş sağlar. Şehirde neredeyse duyulmayan kaymak sadece eğlenceli. Hidrolik disk taptrodan gelen frenler güvenilir bir şekilde çalışır ve öğütülmez.
Başka bir artı, yayılan koltuk direğidir. Ancak, yaylı bir ön çatal özlüyoruz. Özellikle kaldırımlar veya çarpmalar ile kollarda ve omuzlarda net vuruşlar hissedebilirsiniz. Süspansiyon çatalının eksikliğini anlamak zordur – ek ağırlık neredeyse hiçbir şey yapmazdı, ancak konfor kazancı dikkate değer olacaktır.
ergonomi
ADO AIR 30 Ultra iki çerçeve boyutunda mevcuttur: M ve L. L boyutunda test modelimiz 186 cm boyunda test sürücüsüne uyuyor, ancak bir şehir bisikleti için oturma pozisyonu oldukça sportif. Gidon biraz fazla derindir, bu da daha uzun yolculuklarda rahatsız olabilir. Üreticiye göre, satın alırken bir gidon artışı sağlanır, bu da test modelimizde eksiktir. Bu sorunu çözmeli ve ergonomik olarak daha mantıklı bir oturma pozisyonuna yol açmalıdır.
L boyutuna rağmen, 195 cm'nin üzerindeki sürücüler rahatsız edici hissedebilirken, 170 cm'nin altındaki insanlar test sırasında M boyutunu daha iyi kullanabilirler.
Ado Air 30 Ultra'nın Sprung koltuk direği. TechStage.de
Pil ve Aralık
Ado Air 30 Ultra'nın 370-WH pili oldukça ince ve şık bir şekilde çerçeveye entegre. Bisiklet bodrumda veya garajda güvenli iken, dükkanı dairede neyin sağlayan anahtarla kaldırılabilir. Verilen güç kaynağı kompakttır ve taşınması kolaydır.
ADO, bazen gerçekçi olmayan ideal koşullarla ölçülen maksimum 100 km aralığını belirtir. Uygulamada, çok fazla dur ve git, yaklaşık 20 santigrat derece ve 80 kg şoförlü birkaç tepe ile şehir gezileri için yaklaşık 40 ila 50 km beklenebilir. Bu, çoğu banliyö yolu için yeterli olmalıdır.
Fiyat ve Kullanılabilirlik
ADO Air 30 Ultra şu anda Haziran 2024'ten itibaren 1899 Euro'ya mal oluyor. Dişli olmadan yaparsanız, paradan tasarruf edebilirsiniz. Sadece iki vitesli Ado Air 30 Pro sadece 1699 Euro (Haziran 1899 Euro). Üreticiye göre, e-bisiklet artık mevcut.
Çözüm
ADO Air 30 Ultra, düşük bakım gerektiren karbon kayış sürücüsü ile birlikte göbek motorunda otomatik dişli kayması gibi benzersiz özelliklere sahip şık bir e-şehir bisikletidir. Zarif tasarımı, yüksek işleme kalitesi ve GPS izleme, entegre SIM kart ve jeofering gibi akıllı işlevlerle ikna eder. Sürüş özellikleri kentsel kullanım için çok iyidir, sakin ve rahat yolculuk özellikle fark edilir.
Süspansiyon çatalının eksikliği, biraz sportif oturma pozisyonu ve daha az sofistike uygulama eleştiridir. Ek olarak, göstergeler gün ışığında zorlukla görülebilir ve akustik sinyali yoktur. Otomatik dişli kaymasının kadansı daha yüksek olabilir, bu da özellikle eğimlerde fark edilir.
Şehir için şık, az bakım gerektiren bir e-bisiklet arayan ve akıllı özelliklere değer veren yolcular için, ADO Air 30 Ultra dikkate değer. Otomatik dişli kayması ve karbon kayışı sürücüsü, onu günlük yaşamda kaygısız bir arkadaş haline getirir.