Telefon soygunu: Telefon numarasının kötüye kullanılmasıyla ilgili 150.000’den fazla şikayet

sıcakkafa

Yeni Üye
Federal Ağ Ajansı da geçen yıl telefondaki istenmeyen dolandırıcılıklar ve istenmeyen e-postalar nedeniyle meşguldü. 2022’de düzenleyici kurum, telefon numarasının kötüye kullanılmasıyla ilgili toplam 150.363 yazılı şikayet aldığını söyledi. Başvuru sayısı, 155.868 şikayetin olduğu 2021’dekine benzer şekilde yüksek seviyedeydi. Ancak odak noktası değişti: 2021’de tüketicilerin çoğunluğu hala spam SMS’lerden şikayet ederken, sonraki yıl telefon numarası manipülasyonuna odaklanıldı.


Lütfen kötüye kullanımı bildirin


Federal Şebeke Ajansı, vatandaşların memnuniyetsizliğini gidermek ve onları yetkisiz ücretlerden korumak için geçen yıl 1.446 telefon numarasını kapattı. Karşılaştırma için: 2019’da yaklaşık 125.000 şikayetten yalnızca 700’ü iyi durumdaydı. 2022 yılında 3.697 telefon numarası için muhasebe ve tahsilat yasağı getirildi. Bu, tüketicilerin yetkisiz maliyetler için artık faturalandırılamayacağı veya borçlandırılamayacağı anlamına gelir. 2019’da hala 5.500 numara etkilendi. 2022’de bu, öncelikle saldırganların ücretli bağlantılar ve dolayısıyla tüketiciler için yasa dışı maliyetler oluşturmak için kullandıkları yönlendiricileri veya telefon sistemlerini hacklemekle ilgiliydi.


Geçen yıl, düzenleyici, devre dışı bırakma araçlarını öncelikle, etkilenenlerin istenmeyen kısa mesajlar veya reklam faksları, can sıkıcı arama girişimleri, yanlış pop-up hata mesajları ve sahte yardım hatlarından şikayet ettikleri durumlarda kullandı. Bu, telefon numaralarının kötü amaçlarla daha fazla kullanılmasını dışladı. Yasama organı, numara manipülasyonuna karşı mücadelede yakın zamanda iyileştirmeler yaptı: Aralık 2022’den bu yana, diğer şeylerin yanı sıra, Alman telefon numaraları artık yabancı şebekelerden aranırken hayali rakam dizileri olarak görüntülenmeyecek. Bu, uluslararası dolaşımdaki cep telefonu numaraları için geçerli değildir. Tüketiciler, bir Alman numarasıyla yapılan aramalara daha fazla güvenebilmelidir.

Federal Ağ Ajansı, halkı kötüye kullanım hakkında bilgi göndermeye devam etmeye çağırıyor. Şikayette bulunabilmek için web sitesinde bir dizi çevrimiçi form sağlar. Yetkiliye göre, bunlar “ilgili vaka grubuna uyarlanmıştır”. Gerçekleri daha fazla belirlemek ve gerekirse önlemlerin alınması için gerekli olacak “bilgiler özellikle sorulur”. Bu nedenle tüketiciler, mümkün olduğunda şikayet etmek için her zaman uygun çevrimiçi formu kullanmalıdır. 2019’da, bir PDF’yi doldurmak ve örneğin e-posta ile geri göndermek hâlâ gerekliydi.


(mho)



Haberin Sonu