Taşınabilir oyun çılgınlığı sürüyor

bilimsel

Üye
Türkiye’de dijital oyuncu sayısı 36 milyondan 42 milyona çıkarken, oyundan elde edilen gelir de 880 milyon dolardan 1 milyar 200 milyon dolara yükseldi. 2022 yılında ise kesimin büyüklüğünün 1.3-1.4 milyar dolar olacağı varsayım ediliyor.

En hayli puzzle oynanıyor

Gaming in Turkey tarafınca hazırlanan Türkiye Oyun Dalı 2021 Raporu’na nazaran, yetişkinlerin yüzde 78’i taşınabilir oyunu tercih ediyor. Oyuncuların yüzde 47’si bayan, yüzde 53’ü ise erkeklerden oluştu. Yaş dağılımına nazaran, oyuncular 18-24 yaş ortası yüzde 25, 25-34 yaş yüzde 35, 35-44 yaş yüzde 26, 45-54 yaş yüzde 2 olarak yer aldı.

Türkiye’deki taşınabilir oyuncuların en sevdiği oyun tipi olarak birinci sırada yüzde 48 ile Puzzle/Trivia/Kelime oyunları yer alırken, kart oyunları yüzde 37 ile ikinci sırada, Aksiyon/Macera oyunları üçüncü sırada yer alıyor.

Hyper-casual ve casual oyunlar, oyuncular için trend olmaya devam ederken, hardcore oyuncular son iki yıldır Battle Royale, FPS, Strateji ve MOBA oyun tiplerini tercih etti. Türkiye’de lisanslı olarak 165’dn fazla espor grubu ve lisanslı olarak 8 bin 126’dan fazla espor oyuncusu bulunuyor.

Yatırımcının gözdesi

Pandeminin tesiriyle oyunda 2020’de hızlanan dijitalleşme süreci 2021’de meyvelerini vermeye başladı. Rapora bakılırsa, Türkiye oyun gelirinde 2021’de dünyada 18’inci sırada yer aldı. 1 milyar 220 milyon dolarlık oyuncu yararının 620 milyon doları taşınabilir oyundan geldi.

Türkiye teşebbüs ekosistemi 2021’de 1.1 milyar dolar yatırım alırken, bunun 266 milyon dolarlık hacmi oyun kesimine ilişkin. Yatırımların büyük bir çoğunluğu taşınabilir oyun stüdyolarına yapıldı. 2021’de yatırım alan 54 teşebbüsün 48’i oyun stüdyolarından, kalan 6’sı ise blok zincir tabanlı görüntü oyun platformu üzere çeşitli teşebbüslerden oluştu.

Metaverse ve NFT öne çıkıyor

Gaming in Turkey kurucusu Ozan Aydemir, “2023’de global oyun pazarının büyüklüğünün 200 milyar dolara ulaşacağı iddia ediliyor. Taşınabilir oyun bir daha en süratli büyüyen segment olacak. NFT ve metaverse de bölümde öne çıkıyor. Metaverse’i domine edecek tek dal oyun. Oyunlar, oyunlaştırılmış dünyalar bu işin temelini oluşturuyor” dedi.

Milliyet