Tablet satışları düşüyor | çevrimiçi

sıcakkafa

Yeni Üye
Tablet satışları 2023'te beşte bir oranında düşerek yaklaşık 161,6 milyondan 128,5 milyon cihaza geriledi. Piyasa gözlemcisi IDC bu rakamlara ön verilere dayanarak ulaşıyor.

Reklamcılık



Bu, tablet satışlarının 2011'den bu yana en düşük satış seviyesine ulaştığı anlamına geliyor. O zamanlar tablet heyecanı daha yeni başlıyordu: IDC'ye göre üreticiler 2010'da 19 milyon, 2011'de 76 milyon ve 2012'de ise 144 milyon model sattı. satış rakamları her zaman 140 milyonun çok üzerinde olmuştur.

2014 yılında tabletler 230 milyon satışla zirveye ulaştı. O dönemde pek çok kişi tabletlerin yeni bir cihaz sınıfı olarak uzun vadede dizüstü bilgisayarların yerini alabileceği görüşündeydi.

Vazgeçilebilir lüks ürün


IDC, çöküşün sorumlusu olarak ekonomiyi çökertiyor. İnsanlar iş için yeni akıllı telefonlar veya bilgisayarlar almayı tercih ediyor; Tabletler ise vazgeçilmez bir lüks maldır. Karşılaştırma için: 2023 yılında yaklaşık 252 milyon bilgisayar satıldı; bunların üçte ikisi ila dörtte üçü geleneksel olarak dizüstü bilgisayarlar, geri kalanı ise masaüstü bilgisayarlardır. Akıllı telefonlar 1,1 milyar cihaz aralığındaydı.

Apple tartışmasız pazar liderliğini sürdürüyor ancak neredeyse yüzde 30 düşüşle 14,9 milyon adede gerileyerek en büyük düşüşü de kaydetti. Apple'ın 2023'ü var [–] 2010'dan bu yana ilk kez [–] satışları artırabilecek yeni bir iPad tanıtmadı.

2023'te dünya çapında tablet satışları (milyon cinsinden mutlak sayılar, kaynak: IDC)

Şirket​

Satış 2023​

Pazar payı 2023​

Satış 2022​

Pazar payı 2022​

Yıllık karşılaştırma​

1. Elma​

48.5​

%37,8​

60.5​

%37,4​

-%19,8​

2.Samsung​

26.2​

%20,4​

30.4​

%18,8​

-%13,9​

3.Lenovo​

9.3​

%7,2​

11.6​

%7,1​

-%19,7​

4.Huawei​

8.7​

%6,8​

9.1​

%5,6​

-%4,0​

5.Amazon​

5.5​

%4,2​

16​

%9,9​

-65,9%​

Diğer​

30.3​

%23,6​

34.1​

%21,1​

-%11,1​

Toplamda​

128.5​

%100,0​

161.6​

%100,0​

-%20,5​

İkinci sırada Samsung, Apple'ın yarısından az tablet sattı (7,3 milyon adet). Ancak eksi yüzde 6,6 ile önemli ölçüde daha düşüktü. 3. ve 5. sıradaki Çinli şirketler ise büyüdü. Xiaomi, agresif pazarlama kampanyaları ve düşük fiyatlar nedeniyle yüzde 35 artışla 1,6 milyon tablete ulaşarak en fazla büyümeyi başardı. Şirket, Amazon'u ilk 5'in dışına itti.




(mma)



Haberin Sonu