OLED ve mini LED'ler arasındaki savaş

sıcakkafa

Yeni Üye
Nürnberg'deki Elektronik Ekranlar Konferansı'nda önde gelen iki ekran teknolojisi teste tabi tutuldu: OLED'ler ve arka aydınlatmasında mini LED'li LCD'ler. OLED en yüksek kaliteyi temsil ederken ve dolayısıyla daha pahalı olsa da, LED-LCD teknolojisi muazzam parlaklığı, zengin renkleri, çok yüksek çözünürlüğü ve geniş köşegenleriyle puan alıyor, pazar araştırma enstitüsü DSCC'den Bob O'Brien karar kriterlerini şöyle açıkladı: Müşterilerin televizyon satın alırken karşılaştıkları durum.

Reklamcılık



OLED'ler şu anda 97 inç, yani neredeyse 2,50 metre diyagonal olarak mevcuttur. Ancak, yalnızca LG Displays'in WOLED panellerine sahip cihazları. Samsung şu anda QD-OLED adı verilen organik ekranlarını maksimum 77 inç (1,95 metre diyagonal) ile sağlıyor. Bu ülkede QD-OLED'ler yalnızca Samsung ve Sony'nin akıllı TV'lerinde bulunabiliyor; diğer tüm TV üreticileri WOLED ekranlar veya mini LED arka aydınlatmalı LCD televizyonlar kullanır. Hatta Sony, bu yıl mini LED'li LCD TV'leri üst düzey modeller olarak ilan etti ve OLED televizyonları da bunların altına sınıflandırdı; bu, önceki yıllarda farklıydı.







Arka aydınlatmasında mini LED bulunan LCD TV'ler, önümüzdeki yıllarda OLED TV'lerden önemli bir pazar payı çalacak. Ancak OLED'ler bir süre daha satışlarda liderliğini sürdürecek.


(Resim: DSCC Gelişmiş TV Sevkiyat Raporu)



Bunun bir nedeni, O'Brien'ın bildirdiği OLED panellerin üretim kapasitesinin azalması ve fiyat farklılıkları da olabilir: 4K çözünürlüğe sahip parlak renkli QD-OLED paneller, benzer WOLED'lerden önemli ölçüde daha pahalı ve mini LED LCD'lerden bile daha pahalıdır. 8K çözünürlüğün dört katı. Sonuç olarak, Hisense, TCL, Skyworth veya Toshiba gibi daha az tanınan markalar veya ucuz cihazlara odaklanan markalar, pahalı OLED teknolojisi yerine mini LED LCD'leri kullanma eğiliminde.

Sadece veri istiyorlar


Pandemi döneminde TV sağlayıcıları cihaz satışına daha az bağımlı olabilmek için yeni bir iş modeli geliştirdi. Daha doğrusu kopyalandı çünkü YouTube yıllardır aynı stratejiyi izliyor. HIZLI teklifler olarak adlandırılan, reklamla finanse edilen içerikle ilgilidir. “Ücretsiz reklam destekli yayın” doğrusal televizyona benzer; genellikle programları hızlı ileri saramazsınız ve verilen program yapısına bağlı kalırsınız. Klasik televizyonlarda olduğu gibi, genellikle bir kanal listesi ve çok sayıda reklam bulunur.







ABD'de TV üreticileri halihazırda reklamlarla finanse edilen FAST yayın hizmetlerinden televizyon satışından daha fazla gelir elde ediyor.


(Resim: Omdia)



Pazar araştırma enstitüsü Omdia'dan Paul Gray'e göre ABD'deki TV üreticileri zaten son derece başarılı. Bu ülkede akıllı TV satışından, reklamla finanse edilen uygulamalardan çok daha fazla para kazanıyorlar.

Ancak Google'ın YouTube'da izlediği iş modeline baktığınızda, iyi karşılanan reklamların kabulü oldukça yüksek. ABD'de Walmart yakın zamanda TV üreticisi Vizio'yu devraldı. Yalnızca ABD'de faaliyet gösteren şirket, ilk zamanlarda TV'leri için FAST servislerine güveniyordu. Gelecekte Walmart, ucuz eğlence cihazlarında Walmart Connect aracılığıyla reklam yayınlamak istiyor.







YouTube yolu gösterdi, şimdi TV üreticileri de aynı yolu izliyor: Roku ve Vizio, FAST akış hizmetleriyle şimdiden önemli miktarda para kazanıyor.


(Resim: Bob O'Brien, DSCC)



Fiyatlandırma soruları


Pandeminin zirvesinde düz ekran satışları ve dolayısıyla panel fiyatları hızla arttı. Bu kaza iki yıl önce yaşandı. 2023 yılında üreticilerin üretim kapasitelerini azaltması nedeniyle fiyatlar yeniden bir miktar yükseldi. Nürnberg'deki Bob O'Brien, teşhir endüstrisinin hâlâ Kovid patlamasından sonra toparlanmaya çalıştığını açıkladı. Baş analist, burada gerçekten bir trendin ortaya çıkıp çıkmadığına henüz karar vermedi.

Samsung Displays (SDC), 2022 yılında LCD üretimini tamamen bıraktı ve bunun yerine özellikle mobil cihazlara yönelik organik ekranlara odaklandı. Bu, Koreli şirketi yerli rakibi LG Displays'den (LGD) daha karlı hale getirdi. Büyük OLED ekranlarda lider olmaya devam etse de, iş şu anda pek karlı değil.

Bu arada, büyük rakip BOE Çin'de gizleniyor ve bu da karşılığında LCD üretimini önemli ölçüde artırıyor. BOE'nin OLED fabrikaları da var ancak bunlar hâlâ kalite sorunlarıyla boğuşuyor; özellikle TV'ler için büyük organik ekranlar konusunda BOE, güçlü hükümet sübvansiyonlarına rağmen beklenenden daha yavaş ilerleme kaydediyor.


(İngiltere)



Haberin Sonu