Çin: Analistlere göre Apple iPhone konusunda 1. sıradan 5. sıraya yükseldi

sıcakkafa

Yeni Üye
Apple'ın Çin işinde çatılarda büyük bir gıcırtı olduğu aylardır biliniyordu. İşi artırmaya yönelik yeni satış önlemlerinin de çok az etkisi olduğu görülüyor. Tedarik zinciri uzmanı Canalys tarafından yapılan yeni bir pazar analizi, Apple akıllı telefonlarının önceden beklenenden daha da fazla düştüğünü gösteriyor. Buna göre iPhone, Çin'deki pazar payı açısından birinci sıradan (Q1/2023) beşinci sıraya geriledi. Görünüşe bakılırsa pazar genel olarak bu ilgiyi yakaladı ve iki yıl aradan sonra ilk kez tüm markalarda 67,7 milyon adede yükseldi.

Reklamcılık



Huawei çok vatansever


Canalys'e göre Apple için bu kadar önemli olan Çin pazarında ilk çeyrekte kazanan, satış stratejisinde tamamen Çin markası olarak vatanseverliğe de güvenebilen telekomünikasyon devi Huawei oldu. Toplam 13 çeyreğin ardından Huawei, yüzde 17 pazar payı ve 11,7 milyon akıllı telefon satışıyla satış listelerinde 1 numaraya geri döndü. Ancak Oppo, 10,9 milyon cihaz ve yüzde 16 pazar payı ile biraz geride kalırken, Honor da 10,6 milyon adet satışla yüzde 16 pazar payına sahip.

Bunu Vivo (10,3 milyon adet, yüzde 15 pazar payı) ve Apple (yüzde 15 pazar payı, 10 milyon iPhone satışı) takip ediyor. Canalys'e göre Huawei büyük bir pazar payı elde etti; bu oran yüzde 70'ti. Oppo yüzde 14, Honor yüzde 9, Vivo ise yüzde 9 kaybetti. Apple en büyük zararı yüzde 25 daha az pazar payıyla karşılamak zorunda kaldı; Benzer rakamlar daha önce de rapor edilmişti.

En çok satan Mate 60


Huawei'nin yabancı işlerdeki kayıpları dengelemek için Çin pazarına ihtiyacı var. Hükümete bağlı şirket, diğer şeylerin yanı sıra ABD'nin yaptırımlarından da zarar görüyor. Mate 60 Pro, kendi 7 nanometre çipi de dahil olmak üzere tamamen “Çin malı” olarak pazarlanıyor. Şirket ayrıca Android veya Google Mobile Services gibi ABD teknolojilerinin kullanılamaması nedeniyle HarmonyOS adı verilen kendi işletim sistemi üzerinde de çalışıyor. HarmonyOS bu nedenle Çin'de iOS'un doğrudan rakibi haline gelebilir.

Bu arada Apple'ın patronu Tim Cook, Şangay ziyareti de dahil olmak üzere Çin'de iyi havalar yaymaya çalışıyor. Apple ayrıca, cihazların büyük oranda Çin'de üretilmesine rağmen yetkililerin artık iPhone kullanmamasının beklenmesinden de zarar görüyor. Canalys'e ek olarak Counterpoint de Çin'deki iPhone için benzer şekilde zayıf veriler bildirdi. Burada da Huawei'de yüzde 70'e yakın büyüme görüyoruz, Apple'ın ise neredeyse yüzde 20 daha az satış yaptığı söyleniyor.




(bsc)



Haberin Sonu