Cep telefonu sözleşmesi, enerji teklifi: Kapıdan kapıya satışlarla ilgili daha fazla tüketici şikayeti

sıcakkafa

Yeni Üye
Tüketici danışma merkezleri, fiber optik bağlantılar veya enerji teklifleri gibi kapıdan kapıya satışlara karşı daha iyi koruma sağlanması için baskı yapıyor. Ocak ayından ekim ayına kadar toplamda yaklaşık 5.400 şikayet kaydettiklerini söylediler; bu, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20’den fazla bir artış. Federal birliğin başkanı Ramona Pop, Alman Basın Ajansı’na tüketicilerin kendi dört duvarı arasında gafil avlandıklarını söyledi. “Bazı durumlarda, başka koşullar altında imzalanamayacak sözleşmeler kendilerine dayatılıyor.”

Reklamcılık



Sözleşmeye bağlı tuzaklara karşı koruma gerekli


Pop şunu vurguladı: “Bu tür tacizlere ve sözleşme tuzaklarına karşı daha iyi korumaya ihtiyacımız var.” Telefon reklamlarında olduğu gibi, kapı kapı ziyaretlerine yalnızca tüketicinin önceden onayı ile izin verilmesi önemlidir. Kapıdan kapıya sözleşmelerde iptal süresinin de 14 günden 30 güne uzatılması gerekiyor.

Verilere göre, Ocak-Ekim ayları arasında kapıdan kapıya satışlarla ilgili tüketici danışma merkezlerine yapılan şikayetlerin yüzde 35’i telefon ve internet için sabit hat teklifleriyle ilgili. Bunu yüzde 13 ile elektrik ve yüzde 6 ile cep telefonu hizmetleri takip etti. Şikayetlerdeki en büyük artış mobil iletişimde meydana geldi; bunu yenilenebilir enerji ve sabit hat teklifleri izledi.


(axv)



Haberin Sonu