App Store: iPhone uygulamaları üzerinden trilyonlarca satış yapılıyor

sıcakkafa

Yeni Üye
WWDC geliştirici konferansından kısa bir süre önce Apple, uygulama mağazası ekosisteminin ekonomik önemine değiniyor: Apple tarafından Çarşamba günü yayınlanan bir araştırmaya göre, iOS uygulamaları geçen yıl 1,1 trilyon ABD dolarından fazla satış yaptı. Dijital içerik ve hizmetlerin satışına ek olarak bu, seyahat, yemek teslimatı ve sürüş hizmetleri dahil olmak üzere fiziksel ürün ve hizmet siparişlerini de içerir.


Ürün siparişleri, seyahat, yiyecek teslimatları – tümü uygulama aracılığıyla


Uygulama aracılığıyla yapılan bu tür satın almalar son dört yılda istikrarlı bir şekilde arttı: En büyük dayanak, fiziksel mallar için uygulama tabanlı siparişler olacak, bunu seyahat, yemek teslimatı, alışveriş teslimatı, sürüş hizmetleri ve dijital ödeme hizmetleri takip edecek. Araştırmaya göre, dijital ürünler satışların yaklaşık yüzde 10’unu oluşturuyor ve uygulamalarda reklam veren iş de güçlü bir şekilde büyüyor: Araştırmaya göre, yalnızca iOS uygulamalarında reklam vermek için 100 milyar ABD dolarından fazla harcama yapıldı.


Araştırmaya göre, özellikle genel ticaret, özellikle Çin’de işlerini giderek daha fazla uygulamalara kaydırıyor. Tahminlere göre Avrupa’da Büyük Britanya, yaklaşık 50 milyar ABD doları tutarındaki uygulama satışlarıyla öne çıkıyor. Rakamlara göre, Almanya’da uygulama tabanlı satışlar 2022’de yaklaşık 20 milyar ABD doları olacak ve bunun 15 milyarı fiziksel mal ve hizmetlere atfedilebilir.

Apple, dijital içerikten komisyon alıyor


Aynı zamanda Apple, grubun bu satışların yüzde 90’ından fazlası için herhangi bir komisyon almadığını vurguladı. Apple’ın yüzde 30’a varan komisyonu, doğrudan iOS uygulamalarında dijital içerik satan sağlayıcılara devredilmelidir; gereklilik fiziksel mallar için geçerli değildir. Özellikle oyun, yayın ve flört sektörlerinden büyük uygulama sağlayıcıları, özellikle Spotify gibi Apple hizmetleriyle doğrudan rekabet halinde olduklarında, komisyonu uzun süredir eleştiriyorlar.

Apple’ın App Store’u bu yıl 15 yaşına giriyor. iPhone’lar ve iPad’ler için uygulamaları geniş bir kitleye sunmanın hâlâ tek yolu budur. Dijital pazarlar yasası (Dijital Pazarlar Yasası) yakında Avrupa’daki bu kısıtlamayı sona erdirmelidir: Bu nedenle, Apple gibi büyük platform operatörleri yandan yüklemeye ve alternatif uygulama mağazalarına izin vermelidir.




Mac & i'den daha fazlası



Mac & i'den daha fazlası




(lbe)



Haberin Sonu