Akıllı telefon satışları: iPhone'lar Samsung'u tahtından indirdi

sıcakkafa

Yeni Üye


  1. Akıllı telefon satışları: iPhone'lar Samsung'u tahtından indirdi

Başka hiçbir akıllı telefon markası 2023'te Apple'ın iPhone'u kadar yeni cihazı piyasaya sürmedi. Nokia'nın 2011'de tahttan çekilmesinden bu yana lider olan Samsung, ikinci sıraya geriledi. Bu, piyasa gözlemcisi IDC'nin ön rakamlarında da görülüyor. Buna göre Apple, 2023 yılında 234,6 milyon iPhone ile ilk kez yüzde 20'nin üzerine çıkarak yüzde 20,1'lik (+1,3 puan) pazar payına sahip oldu.

Reklamcılık



Bu durum, en değerli borsa şirketleri sıralamasında yerini Microsoft'a bırakan Apple yönetimi için bir teselli olabilir. Bu arada, yılın sonuna doğru bazı çeyreklerde iPhone'ların pazar payı defalarca yüzde 20 sınırını aştı ve bazen birinci sırada yer aldı, ancak diğer bazı çeyreklerde yalnızca üçüncü oldu. Zirve, bir yıl boyunca bir ilk olma özelliği taşıyor.

Pazar küçüldü


IDC'ye göre bunun birkaç nedeni var. Birincisi, genel pazar 2023'te daralmaya devam etti. 2022'deki kadar hızlı olmasa da (%-11,3 – 1,206 milyar adede), ancak yine de yüzde 3,2 artışla 1,167 milyar akıllı telefona ulaştı. Bu on yılı aşkın sürenin en düşük rakamı. Bu arada, milyar sınırı 2011'de zaten aşılmıştı.

İstatistiklerin ön hazırlık olduğunu ve üreticilere değil markalara dayalı olduğunu belirtmekte fayda var. Örneğin Xiaomi için yalnızca bu markaya ait cep telefonları gösteriliyor; IDC, aynı üreticinin Redmi, POCO ve Mijia gibi alt markalarını ayrı ayrı kaydediyor.

İlk 5 marka, 2023 yılında piyasaya sürülen tüm akıllı telefonların yüzde 69'unu oluşturdu; bu oran 2022'ye göre (%68,7) biraz fazla, ancak 2021'e (%70,7) göre daha az. Ankette kullanılmış cihazlar veya yenilenmiş cep telefonları dikkate alınmamaktadır. IDC yalnızca ilk 5'i ücretsiz olarak çevrimiçi olarak sağlar; istatistiklerin tamamı ücrete tabidir.

Transsion 2023 yılının yeni ürünü


İkincisi, merkezden uzaklaşma eğilimi var. Premium segment büyüyor; 2023'te piyasaya sürülen tüm akıllı telefonların beşte birinden fazlası bu kategoriye girdi. Krediyle faizsiz satın alma şeklindeki fiyat indirimleri, daha cömert takas teklifleri ve Google, Honor veya Oneplus gibi markaların alt premium segmentinde daha fazla fiyat rekabeti burada yardımcı oluyor. Aynı zamanda düşük maliyetli Transsion markası da güçlü kazançlar elde etmeyi başardı.


Önerilen editoryal içerik



Onayınız doğrultusunda harici bir anket (Opinary GmbH) buraya yüklenecektir.



Anketleri her zaman yükle

Anketi şimdi yükle




Transsion, 2023'te yüzde 30,8 artışla 94,9 milyon yeni cep telefonu sattı. Bu, Çinli markanın yüzde 8,1 pazar payı elde edebildiği ve Vivo'yu beşinci sıradan çıkarabildiği anlamına geliyordu. Apple ile Transsion arasında Samsung (-%13,6 ile 226,6 milyon akıllı telefon, -2,3 puanlık pazar payı ile yüzde 19,4), Xiaomi (-%4,7 ile 145,9 milyon akıllı telefon, binde 2 puanlık pazar payı ile yüzde 12,45) ve OPPO (-%9,9 ile 103,1 milyon akıllı telefon, pazar payında bin puan başına -7 puan ile yüzde 8,8).

Pazar yeniden büyüyor


2023'ün ikinci yarısında küresel akıllı telefon pazarı yeniden büyüdü. IDC bu yıl daha fazla büyüme bekliyor. Pazar araştırmacıları 2023'ün dördüncü çeyreğinde yüzde 8,5 artışla 326,1 milyon adede, Apple'ın ise yüzde 11,6 artışla 80,5 milyon cep telefonuna (yüzde 24,7 pazar payı) ulaştığını gösteriyor. Samsung ise yüzde 10,9 düşüşle 53 milyon adede (yüzde 16,3 pazar payı) geri dönmek zorunda kaldı. Bu şunu gösteriyor: Apple Noel çeyreğinde pazar liderliğini ele geçirdi. Sadece ilk üç çeyreği toplarsanız, Samsung'un Apple'ın yaklaşık 20 milyon akıllı telefon önünde olduğu görülüyor.

Dördüncü çeyrekte Xiaomi üçüncü sırada yer aldı (+%22,7 ile 40,7 milyon adede, yüzde 12,5 pazar payına ulaştı). Transsion ise yüzde 68,6'lık büyümeyle (28,2 milyon akıllı telefon) (yüzde 8,6 pazar payı) dördüncü sıraya kadar yükselmeyi başardı. Vivo yüzde 5,1 artışla 24,1 milyon akıllı telefona ulaşarak beşinci sıraya yerleşti (yüzde 7,4 pazar payı).


(ds)



Haberin Sonu