Tünellerde de daha iyi cep telefonu alımı: Vodafone, yeni 5G anteni araba ve tren tünelleri için çalıştırıyor.
Mobil operatör Vodafone, ağ tedarikçisi Ericsson'un rüzgar geçirmez ve konik çok bant antenleri ile araba ve ray tünellerinde cep telefonu alımını geliştirmek istiyor. İlk proje olarak şirket, Pforzheim yakınlarındaki 1400 metrelik Arlinger Tüneli'ni kararlı 5G radyo tedarikiyle donattı. Bunun için beş bowling anten kullanılır. Plan, diğer 20 tünelin genişlemesini sağlıyor.
Özellikle uzun tünellerde 5G ağ genişlemesi için bowling anteni
Vodafone'daki ağ geliştirme başkanı Marc Hoelzer'e göre, tünellerde radyo kaplamaları fişi yapısal nedenlerle özellikle zor. Çünkü “tünellerden geçen arabalar ve trenler, anten teknolojisinde titreşimlere yol açabilecek ve böylece cep telefonu antenlerinin iletimini ve alım performansını bozabilecek büyük hava kütlelerini harekete geçiriyor”. Kullanılan antenlerin ve montajlarının rüzgar mukavemeti için gereksinimler buna bağlı olarak yüksektir.
Vodafone, tünellerde 5G resepsiyonu için Ericsson bowling antenlerini test ediyor.
(Resim: Vodafone)
Yapılmış antenlerin koni şekilli yapısı onları “özellikle rüzgar geçirmez ve dolayısıyla sağlam” yapar. Tüm frekans aralıklarını destekler ve 5G ağında özellikle yüksek bant genişlikleri sağlar. Hoelzer, “Sürücüler ve diğer gezginler için, yeni nesil antenin devreye alınması daha az kesintiye ve daha istikrarlı veri oranlarına yol açıyor.” Dedi.
Vodafone, diğer tünellerde bowling antenlerini kullanmayı planlıyor
Ağ operatörü, Almanya'da federal karayollarında toplam 270 kilometre uzunluğunda 270'den fazla sokak tüneli olduğunu açıklıyor. Kara, bölge ve şehir yollarında toplam uzunluğa sahip 420 tünel vardır. Buna ek olarak, Deutsche Bahn ağı, toplam uzunluk 600 kilometreden fazla olan 761 tünel içerir.
Bununla birlikte, bu bowling antenleri her tünel için gerekli değildir. Örneğin, daha küçük tüneller için, cep telefonu alımını sağlayabilmek için girişlerde ve çıkışlarda antenler yeterlidir. Derin ve daha uzun tünellerle, cep telefonu sinyalini tünele yerleştirilmiş antenlere yönlendiren ve sinyali tekrar cep telefonu hücresine aktaran optik tekrarlayıcı kullanılır.
5G ağı için tünel altyapısı oluşturmak için kablolar çekilmeli ve taban istasyonları takılmalıdır. Deutsche Bahn ve Autobahn GmbH tünelleri genellikle bu inşaat çalışması için gereklidir. Vodafone, ağın çoğu, yenileme veya bakım çalışmaları sırasında cep telefonu tünellerinde genişletildi.
Çaba nedeniyle, her cep telefonu ağı operatörünün kendi kablolarını ve teknolojilerini yüklemesi gerekmez. Bunun yerine, ağ operatörleri tünelleri kendi aralarında böldüler ve altyapıyı diğer sağlayıcılara sağladılar.
Ekim 2024'teki bir rapora göre, Almanya'daki 5G ağının genişlemesi ilerliyor. O zamanlar demiryolu tünelinin yaklaşık üçte ikisinin cep telefonu teknolojisi ile donatılmış olduğu söylendi. Genel 5G ağ genişlemesi söz konusu olduğunda, Vodafone yıl sonuna kadar Alman hanelerinin yüzde 95'ini elde etmek istiyor, Deutsche Telekom yüzde 99. O2 Telefónica benzer hedefleri takip ediyor.
(AFL)
Mobil operatör Vodafone, ağ tedarikçisi Ericsson'un rüzgar geçirmez ve konik çok bant antenleri ile araba ve ray tünellerinde cep telefonu alımını geliştirmek istiyor. İlk proje olarak şirket, Pforzheim yakınlarındaki 1400 metrelik Arlinger Tüneli'ni kararlı 5G radyo tedarikiyle donattı. Bunun için beş bowling anten kullanılır. Plan, diğer 20 tünelin genişlemesini sağlıyor.
Özellikle uzun tünellerde 5G ağ genişlemesi için bowling anteni
Vodafone'daki ağ geliştirme başkanı Marc Hoelzer'e göre, tünellerde radyo kaplamaları fişi yapısal nedenlerle özellikle zor. Çünkü “tünellerden geçen arabalar ve trenler, anten teknolojisinde titreşimlere yol açabilecek ve böylece cep telefonu antenlerinin iletimini ve alım performansını bozabilecek büyük hava kütlelerini harekete geçiriyor”. Kullanılan antenlerin ve montajlarının rüzgar mukavemeti için gereksinimler buna bağlı olarak yüksektir.

Vodafone, tünellerde 5G resepsiyonu için Ericsson bowling antenlerini test ediyor.
(Resim: Vodafone)
Yapılmış antenlerin koni şekilli yapısı onları “özellikle rüzgar geçirmez ve dolayısıyla sağlam” yapar. Tüm frekans aralıklarını destekler ve 5G ağında özellikle yüksek bant genişlikleri sağlar. Hoelzer, “Sürücüler ve diğer gezginler için, yeni nesil antenin devreye alınması daha az kesintiye ve daha istikrarlı veri oranlarına yol açıyor.” Dedi.
Vodafone, diğer tünellerde bowling antenlerini kullanmayı planlıyor
Ağ operatörü, Almanya'da federal karayollarında toplam 270 kilometre uzunluğunda 270'den fazla sokak tüneli olduğunu açıklıyor. Kara, bölge ve şehir yollarında toplam uzunluğa sahip 420 tünel vardır. Buna ek olarak, Deutsche Bahn ağı, toplam uzunluk 600 kilometreden fazla olan 761 tünel içerir.
Bununla birlikte, bu bowling antenleri her tünel için gerekli değildir. Örneğin, daha küçük tüneller için, cep telefonu alımını sağlayabilmek için girişlerde ve çıkışlarda antenler yeterlidir. Derin ve daha uzun tünellerle, cep telefonu sinyalini tünele yerleştirilmiş antenlere yönlendiren ve sinyali tekrar cep telefonu hücresine aktaran optik tekrarlayıcı kullanılır.
5G ağı için tünel altyapısı oluşturmak için kablolar çekilmeli ve taban istasyonları takılmalıdır. Deutsche Bahn ve Autobahn GmbH tünelleri genellikle bu inşaat çalışması için gereklidir. Vodafone, ağın çoğu, yenileme veya bakım çalışmaları sırasında cep telefonu tünellerinde genişletildi.
Çaba nedeniyle, her cep telefonu ağı operatörünün kendi kablolarını ve teknolojilerini yüklemesi gerekmez. Bunun yerine, ağ operatörleri tünelleri kendi aralarında böldüler ve altyapıyı diğer sağlayıcılara sağladılar.
Ekim 2024'teki bir rapora göre, Almanya'daki 5G ağının genişlemesi ilerliyor. O zamanlar demiryolu tünelinin yaklaşık üçte ikisinin cep telefonu teknolojisi ile donatılmış olduğu söylendi. Genel 5G ağ genişlemesi söz konusu olduğunda, Vodafone yıl sonuna kadar Alman hanelerinin yüzde 95'ini elde etmek istiyor, Deutsche Telekom yüzde 99. O2 Telefónica benzer hedefleri takip ediyor.
(AFL)