Bisiklet ve yürüyüş temelde sağlıklıdır. Bununla birlikte, ince tozlu kirlilik açık havada kalışınızı etkileyebilir. Kendi ifadelerine göre, Karlsruhe'deki Bilgisayar Bilimleri Araştırma Merkezi (FZI), bireysel ince toz kirliliğini belirlemenin mümkün olduğu bir uygulama geliştirdi.
Diğer şeylerin yanı sıra, ince toz solunum hastalıklarını ve diğer hastalıkları tetikleyebilir. Bununla birlikte, aktif yol kullanıcıları için sağlık riskini değerlendirmek için güvenilir, bireysel bir veri temeli eksiktir. Uygulama bunu yapmalı. Proje yöneticisi Christoph Becker, “Şimdiye kadar havanın nerede kirli olduğunu biliyorduk – ama insanların aslında ne kadar güçlü bir şekilde soluduğu değil.” Dedi. Karlsruhe Teknoloji Enstitüsü (KIT) ve dozimetri konusunda uzmanlaşmış şirket fikir sistemi de projeye katıldı.
Uygulama, kapsanan rota başına kullanıcıların ince toz kirliliğini ölçer. Bunu yapmak için konumu her on saniyede bir belirler ve bu konum için Google'dan mevcut ince toz konsantrasyonunu çağırır. Ayrıca mevcut seyahat veya yürüme hızını da kaydeder.
Uygulama, rotayı yaklaşık aynı hızda bölümlere ayırır ve inhalasyon fonksiyonu için gerekli parametreleri hesaplar. Bundan, ampirik inhalasyon fonksiyonuna dayalı ortalama solunum hacmini belirler ve bu nedenle mevcut ince toz kirliliğinin tutulumu, her bölüm için ve son olarak tüm yol için nefes alan parçacıkların miktarı.
Hareket ederken solunum hacmi artar
Farklı bisiklet tipleriyle yürürken ve sürüş sırasında ortalama solunum hacmi, Stres Ölçümlerinde Kit Spor Bilim Adamları tarafından belirlendi. Vücut boyutu, ağırlığı, hız ve kapalı profil dahil edildi. Huzur içinde, bir kişi dakikada yaklaşık 6 ila 8 litre hava nefes alır. Yürürken veya bisiklete binerken, değer 40 ila 50 litreye yükselir, bu da ince toz kaydının arttığı, Stefan Altmann kitten Stefan Altmann. “Buna ek olarak, inhale hava hacmi büyük ölçüde bireysel faktörlere bağlıdır. Bu nedenle, uygulamanın kullanıcıları, kesin bir tahmin sağlamak için bunları belirleme seçeneğine sahiptir.”
Yayalara ve bisikletçilere ek olarak, başlatıcılar kentsel planlamacıları bir hedef grup olarak görüyor: “Yayalar ve bisikletçiler genellikle doğrudan temas halinde oldukları için bir risk grubudur. Hangi rotaların yoğun bir şekilde stresli olduğunu biliyorsanız, risk sistemini aktif olarak azaltabilirsiniz” dedi. “Tersine, ulaşım altyapısı vatandaşların ölçüm sonuçları ile optimize edilebilir.”
Dünya Sağlık Örgütü'ne (Dünya Sağlık Örgütü, WHO) göre, Fine Dust dünya çapında ölümün en yaygın dördüncü nedenidir. 2.5 ve 10 mikrometre parçacıkları arasındaki parçacıklar, solunum hastalıkları, kanser ve kardiyovasküler hastalıkların gelişiminde veya kötüleşmede önemli bir rol oynar. Ancak, sokaktaki insanlar sadece ince toza maruz kalmakla kalmaz. Bu nedenle başlatıcılar, azot oksitler gibi diğer kirleticileri dikkate almak için uygulamalarını geliştirmeye devam eder.
(WPL)
Ne yazık ki, bu bağlantı artık geçerli değil.
Boşa harcanan eşyalara bağlantılar 7 günden daha büyükse veya çok sık çağrıldıklarında geçersiz hale gelir.
Bu makaleyi okumak için bir Haberler+ paketine ihtiyacınız var. Bir haftayı şimdi yükümlülük altına almadan test edin – yükümlülük olmadan!
Diğer şeylerin yanı sıra, ince toz solunum hastalıklarını ve diğer hastalıkları tetikleyebilir. Bununla birlikte, aktif yol kullanıcıları için sağlık riskini değerlendirmek için güvenilir, bireysel bir veri temeli eksiktir. Uygulama bunu yapmalı. Proje yöneticisi Christoph Becker, “Şimdiye kadar havanın nerede kirli olduğunu biliyorduk – ama insanların aslında ne kadar güçlü bir şekilde soluduğu değil.” Dedi. Karlsruhe Teknoloji Enstitüsü (KIT) ve dozimetri konusunda uzmanlaşmış şirket fikir sistemi de projeye katıldı.
Uygulama, kapsanan rota başına kullanıcıların ince toz kirliliğini ölçer. Bunu yapmak için konumu her on saniyede bir belirler ve bu konum için Google'dan mevcut ince toz konsantrasyonunu çağırır. Ayrıca mevcut seyahat veya yürüme hızını da kaydeder.
Uygulama, rotayı yaklaşık aynı hızda bölümlere ayırır ve inhalasyon fonksiyonu için gerekli parametreleri hesaplar. Bundan, ampirik inhalasyon fonksiyonuna dayalı ortalama solunum hacmini belirler ve bu nedenle mevcut ince toz kirliliğinin tutulumu, her bölüm için ve son olarak tüm yol için nefes alan parçacıkların miktarı.
Hareket ederken solunum hacmi artar
Farklı bisiklet tipleriyle yürürken ve sürüş sırasında ortalama solunum hacmi, Stres Ölçümlerinde Kit Spor Bilim Adamları tarafından belirlendi. Vücut boyutu, ağırlığı, hız ve kapalı profil dahil edildi. Huzur içinde, bir kişi dakikada yaklaşık 6 ila 8 litre hava nefes alır. Yürürken veya bisiklete binerken, değer 40 ila 50 litreye yükselir, bu da ince toz kaydının arttığı, Stefan Altmann kitten Stefan Altmann. “Buna ek olarak, inhale hava hacmi büyük ölçüde bireysel faktörlere bağlıdır. Bu nedenle, uygulamanın kullanıcıları, kesin bir tahmin sağlamak için bunları belirleme seçeneğine sahiptir.”
Yayalara ve bisikletçilere ek olarak, başlatıcılar kentsel planlamacıları bir hedef grup olarak görüyor: “Yayalar ve bisikletçiler genellikle doğrudan temas halinde oldukları için bir risk grubudur. Hangi rotaların yoğun bir şekilde stresli olduğunu biliyorsanız, risk sistemini aktif olarak azaltabilirsiniz” dedi. “Tersine, ulaşım altyapısı vatandaşların ölçüm sonuçları ile optimize edilebilir.”
Dünya Sağlık Örgütü'ne (Dünya Sağlık Örgütü, WHO) göre, Fine Dust dünya çapında ölümün en yaygın dördüncü nedenidir. 2.5 ve 10 mikrometre parçacıkları arasındaki parçacıklar, solunum hastalıkları, kanser ve kardiyovasküler hastalıkların gelişiminde veya kötüleşmede önemli bir rol oynar. Ancak, sokaktaki insanlar sadece ince toza maruz kalmakla kalmaz. Bu nedenle başlatıcılar, azot oksitler gibi diğer kirleticileri dikkate almak için uygulamalarını geliştirmeye devam eder.
(WPL)
Ne yazık ki, bu bağlantı artık geçerli değil.
Boşa harcanan eşyalara bağlantılar 7 günden daha büyükse veya çok sık çağrıldıklarında geçersiz hale gelir.
Bu makaleyi okumak için bir Haberler+ paketine ihtiyacınız var. Bir haftayı şimdi yükümlülük altına almadan test edin – yükümlülük olmadan!