Yeni nesil CarPlay: Bu iki otomobil markası var

sıcakkafa

Yeni Üye


  1. Yeni nesil CarPlay: Bu iki otomobil markası var

Reklamcılık



Apple sözünü tuttu: Yeni nesil CarPlay’in kullanımına ilişkin ilk somut duyuruların 2023 yılı sonunda yapılması gerekiyor. Bundan sonra konu uzun süre sessizliğe büründü. Ancak şimdi, 20 Aralık’ta, iPhone üreticisi tam da yılın sonuna doğru, iki otomobil markasının en başından itibaren orada olacağını duyurdu: Porsche ve Aston Martin.

Yeni nesil CarPlay, Haziran 2022’de WWDC geliştirici konferansında tanıtıldı. iPhone’u araca bağlayan ve iPhone tarzı uygulamaları ve multimedya içeriğini aracın radyo sisteminde kullanılabilir hale getiren önceki bilgi-eğlence arayüzünün aksine, yeni nesil CarPlay ayrıca hız gibi gerçek zamanlı araç fonksiyonlarını ve klima ve radyo etkinleştirme gibi kontrol cihazlarını da gösterecek. Apple’ın duyurusuna göre sürücüler, diğer şeylerin yanı sıra araçlarını widget’lar ve tasarımlarla kişiselleştirebilmeli. Bu amaçla araç içerisinde birden fazla ekran kullanılması gerekmektedir.







Aston Martin, yeni nesil CarPlay’e sahip ilk aracı 2024 yılında satışa sunacağını duyurdu. Apple, Apple ile birlikte geliştirilen kontrollerin görünümünü şimdiden ortaya çıkardı.


(Resim: Elma)



2024’teki ilk araçlar


Aston Martin, yeni nesil CarPlay’e sahip ilk aracı 2024 yılında piyasaya sürmeyi planlıyor. Porsche henüz bir takvim belirlemedi ve yeni nesil CarPlay’i “gelecekte” destekleyeceğini duyurdu. Otomobil üreticisi yakın zamanda My Porsche uygulamasını CarPlay’e geçirdi. Planlanan modellere ilişkin bilgiler de ancak daha sonraki bir tarihte sunulacak.

İki premium üreticinin Apple’ın yeni CarPlay’i için verdiği karar, görünüşe göre otomobil üreticilerinin kokpiti dolduran CarPlay’in tasarımını kendi özel ihtiyaçlarına ve tasarım çizgisine uyarlamak zorunda oldukları fırsatlarla ilgili. Yeni nesil CarPlay 2022’nin ortasında sunulduğunda, Apple’ın ürünlerinde olduğu gibi arayüz tasarımlarını ne ölçüde belirleyeceği ve üreticilerin kendi tasarım çizgilerine göre vurguları ne ölçüde belirleyebilecekleri başlangıçta belirsizliğini koruyordu. Şimdi Apple, üreticilerin isteklerine kapılarını açtığını açıkladı.



Üreticiler için tasarım seçenekleri


Apple, üreticilerin aletlerin düzenini araçlarına uyarlamalarına olanak tanıyan bir tür modüler sistem geliştirdiğini söylüyor. Apple’ın tasarım kararlarında karar verme haklarına ne ölçüde sahip olduğu belirsizliğini koruyor. “Yeni nesil CarPlay için, Apple’ın ve her bir otomobil üreticisinin en iyi yönlerini bir araya getiren tamamen yeni, birleşik bir deneyim yaratmak amacıyla otomobil üreticileriyle ortaklık kurduk. Bu, kullanıcıların kişisel iPhone deneyimi ile ilgili şirketin güçlü marka kimliğinin bir karışımı. otomobil üreticisi” diyor Apple’ın insan arayüzü tasarımından sorumlu başkan yardımcısı Alan Dye.

Tasarım konsepti, dikdörtgen olmayan ve çok geniş ekranlara da uyum sağlayan kümeleri öngörüyor ve Apple cihazları için uygulama geliştirmeyi anımsatıyor. Örneğin üreticiler, ölçüm cihazlarının köşelerine, Apple Watch’taki komplikasyonları anımsatan yakıt göstergesi gibi unsurlar yerleştirebiliyor. Apple’a göre yazı tipleri otomobil üreticilerinin ihtiyaçlarına göre de uyarlanabiliyor.

Her durumda bir iPhone gereklidir


Yeni nesil CarPlay’in kesinlikle bir iPhone’a ihtiyacı olacak. Diğer şeylerin yanı sıra, Apple’ın da vurguladığı gibi kullanıcı verilerinin iPhone’da kalmasını ve yalnızca orada işlenmesini sağlamak amaçlanıyor. Araçtan alınan gerçek zamanlı veriler ise araçta işlenecek ve ekranlarda görüntülenmek üzere iPhone verileriyle birleştirilecek. Apple bu teknik sürecin tam olarak nasıl işlediğini açık bırakmaya devam ediyor. Araçlarda Android cihazların kullanılıp kullanılamayacağı ve ne ölçüde kullanılabileceği sorusu da ortaya çıkıyor; bu muhtemelen otomobil üreticileri tarafından ancak modeller gerçekten sunulduğunda ortaya çıkacak.


(mki)



Haberin Sonu