Vodafone Online Turnuvasını Yüzlerce Yayıncı ile Tanıttı

bilimsel

Üye
Türkiye’de oyun dalının önde gelen destekçilerinden olan Vodafone, gerek yaptığı yatırımlar gerekse 26 yaş altı kullanıcılarına sunduğu oyun içi faydalarıyla bölümün gelişmesine katkıda bulunacak biroldukca projeye imza atıyordu. FreeZone markasıyla gençlerin değişen ilgi alanları ve gereksinimlerine karşılık verecek fikirler hayata geçiren Vodafone -onların en etkin olduğu mecralarda karşılarına çıkma fikriyle yola çıkarak- ana destekçisi olduğu “Vodafone FreeZone Wild Rift 5G Turnuvası”nı Twitch, YouTube üzere mecralarda canlı olarak yayınladı. Turnuvanın tanıtımı ise maksat kitleye tesirli bir biçimde ulaşmak için, markaların reklamlarını, yayın akışını kesintiye uğratmadan yayıncıların ekranlarında otomatik olarak göstermelerine imkan sağlayan LIVAD’in yenilikçi ve interaktif reklam modeli kullanılarak yapıldı. YouTube ve Twitch üzere canlı yayın platformlarında toplamda 97 farklı kategoride yayın yapan 186 yayıncının ekranında turnuva ile ilgili bilgiler otomatik olarak gösterildi.

Vodafone Türkiye Marka ve Pazarlama Strateji Yöneticisi Seçil Demiralp, “Vodafone olarak stratejimizi her vakit gaye kitlemizin tüketim alışkanlıklarına bakılırsa belirliyoruz. LIVAD ile yaptığımız paydaşlığın standart hedefleme formlarına kıyasla, hakikat format ve ilgi alımlı içerikle Z neslini etkilemek için uygun bir yol olacağını düşündük. Ve kampanyanın sonuçları da bu beklentilerimizi doğruladı,” diyerek süreci özetledi.

Markaların canlı yayınlar ile gaye kitleye fazlaca daha aktif biçimde ulaşabildiklerine dikkat çeken LIVAD Kurucu Ortağı Arda Genç, “Pandemiyle bir arada popülerliği bir çok artan canlı yayın platformları bu mecraların dinamiklerine uygun, inovatif reklam modellerine yönelik bir gereksinimi da birlikteinde getirdi. LIVAD olarak geliştirdiğimiz canlı yayın reklam teknolojileri yardımıyla markalar, online canlı yayınlarda büsbütün otomatik, ölçülebilir ve yüksek etkileşimli kampanyalarla amaç kitlelerine tesirli bir biçimde ulaşabiliyorlar” dedi.

Z Nesli Görüntülerini Bölen Reklamları Geçiyor

Maksat kitleye ulaşmak için yanlışsız mecrayı seçmek başarılı bir kampanyanın birinci adımı olabilir lakin tek başına başarıyı garanti etmiyor. Tesirli bir kampanya bildirisi oluşturmak, oluşturulan iletisi gerçek bir biçimde iletmenin yanı sıra, reklam sunumunun seyircide olumsuz tesir bırakmaması için kitlenin beklentilerine uygun bir biçimde yapılması üzere öteki değerli ögeler da bulunuyor.

Bilhassa de vaktinin yüzde 74’ünü çevrimiçi olarak geçiren Z kuşağı için reklamlar, tüketilen içeriği bölmemeli. Z kuşağındaki her 5 seyirciden 4’ü görüntü ortalarında çıkan reklamları izlemeden direkt geçtiğini, yarısından fazlası (%51) ise görüntü yahut canlı yayın izlerken reklam engelleyici programlar kullandığını belirtiyor. Bu bilgiler göz önüne alındığında oluşturulacak reklam görseli ve içeriğinin ilgi cazip olması büyük değer taşıyor.

186 Yayıncının Ekranında 1 Milyondan Fazla Görüntüleme

Vodafone’un düzenlediği turnuvanın tanıtım kampanyası için çalışan LIVAD, tüm bu ögeleri gözeterek Vodafone’un toplumsal medya kampanyalarında kullandığı görsel lisandan ödün vermeden, sıklıkla genç kuşaklardan oluşan canlı yayın kitlelerinin kullandığı lisan ve beklentilerine uygun, canlı yayın akışını kesintiye uğratmayan şık ve interaktif reklam görselleri tasarladı ve kampanya 1 hafta boyunca devam etti.

Geniş kitlelere ulaştırılan kampanyada LIVAD’in yenilikçi reklam modeli kullanılarak, YouTube ve Twitch üzere canlı yayın platformlarında toplamda 97 farklı kategoride yayın yapan 186 yayıncının ekranında reklam gösterimi yapıldı. 3.186 farklı reklam seansında toplam 1 milyondan fazla görüntüleme verilerek tamamlanan kampanya kararında turnuva, 5G suratı ve güvenilirliğine şahit olan 50 binden çok izleyiciyi turnuva saatinde ekranları başına getirdi.