Vay: Barselona’dan Berlin üzerinden kontrol edilen Telefahr-Auto

sıcakkafa

Yeni Üye


  1. Vay: Barselona’dan Berlin üzerinden kontrol edilen Telefahr-Auto

Sürücü Barselona’daki sergi salonlarında oturuyor, araba Berlin-Tegel’deki bir test sahasının üzerinden geçiyor: MWC’de, start-up Vay aşırı koşullar altında tele-sürüş hizmetini gösterdi. Vay’in tele sürücüleri genellikle Berlin ve Hamburg’daki ofislerde bulunur.


Vay, uzaktan kumandalı bir servis hizmetidir: Elektrikli kiralık arabalar, uygulama aracılığıyla sipariş edilir ve bir teledriver tarafından istenen yere, yani ön kapıya götürülür. Kullanıcılar daha sonra direksiyona kendileri oturur ve arabadan indikten sonra bir teledriver kontrolü tekrar ele almadan önce arabayı gidecekleri yere kadar sürerler. MWC’deki şirket patronu Thomas von der Ohe, Haberler online ile yaptığı bir röportajda, böylece arabaları kendi başınıza park etmek zorunda bile değilsiniz, diye açıklıyor. Teledrivers, bir uygulama aracılığıyla varış noktaları hakkında bilgilendirilir ve tam zamanında tekrar direksiyona geçmeye hazır olur. Günde sekiz saat çalışıyorsunuz ve her saatten sonra ara vermeniz gerekiyor.

Yedekli hücresel ağlar ve L4S


Kullanıcılar için Vay konsepti, yürüme mesafeleri ve sonunda aracı uygun bir yere getirme zorunluluğu içeren diğer araç paylaşım hizmetlerine kıyasla daha az stres anlamına geliyor. Thomas von der Ohe, taksilerle karşılaştırıldığında Vay filosundan kiralık arabaların çok daha ucuz olması gerektiğini vaat ediyor. Kesin fiyatlar henüz bilinmiyor.

Uzaktan kumanda sinyali 5G ağı üzerinden iletilir. Mümkün olan en yüksek bağlantı güvenliğini sağlamak için Vay, birkaç mobil şebeke operatörüyle çalışır. Bir ağ başarısız olursa, sistem bir sonrakine geçer. Vay, beklenmedik bir şekilde tüm ağların arızalanması durumunda, arabanın güvenli bir şekilde durması gerektiğine söz veriyor.


MWC’de, Berlin’deki start-up, Deutsche Telekom ve Ericsson ile birlikte, ağ meşgul olduğunda bile gecikmeleri sürüş için yeterince düşük tutmayı amaçlayan L4S teknolojisini (Düşük Gecikme Düşük Kayıp Ölçeklendirilebilir) gösterdi. L4S, yüksek veri hızlarına sahip zamana duyarlı uygulamaların veri sıkışıklığını sağlamayı amaçlayan 5G ağlarında bir hız uyarlama tekniğidir. Bu, büyük gecikme dalgalanmalarını önlemek içindir.



Sürücü kabininden uzaktan kumanda



Uzaktan kumanda, yarış oyunu hayranları için sim yarış kabinlerini biraz anımsatan bir kabinden gerçekleştirilir: Teledriver bir araba koltuğuna oturur, direksiyonu tutar ve ayaklarıyla pedallara basar – tüm bileşenler düz olmalıdır yol arabaları. Uzaktan kumandalı araçta bulunan kameralar, görüntüyü canlı olarak yan yana yerleştirilmiş ve sürücünün baktığı üç monitöre aktarıyor. Sürüş hızı ve seyahat yönünü gösteren çizgiler gibi unsurlar, görüntüye dijital olarak eklenir.

Acil durum araç sirenlerinin duyulabilmesi için ses de kaydedilir ve bir kulaklığa iletilir. Uzun mesafeli sürücülerin ekranları, aynı zamanda hangi G kuvvetlerinin arabayı etkilediğini göstermek için renkli kaplamalar kullanır.







Tele sürücünün gördüğü şey: Uzaktan kumandalı araçtaki kameralar, canlı bir görüntüyü tele sürücünün kabinindeki üç monitöre iletir.


(Resim: Haberler çevrimiçi)



“Yıllar değil, aylar sonra piyasaya sürülecek”


Vay, uzaktan kumandalı elektrikli arabalarını şimdiden Hamburg sokaklarında test ediyor. Von der Ohe, onay için, bireysel devlet yetkilileriyle bireysel olarak çalışmanız gerektiğini söylüyor. Vay’in 2022’nin sonundan bu yana Ulaşım ve Mobilite Kurumu’ndan muaf tutulduğu Hamburg’da işler şu anda en hızlı şekilde ilerliyor. Arabalar yakında müşterilerle birlikte seyahat edecek: “Artık yıllar değil, aylar var.” Gelecekte, Vay’in Telefahr arabaları sadece Hamburg’da değil, Almanya’nın geri kalanında ve ABD’de de ön kapıya kadar gelmeli.

Uzun vadede, başlangıçta uzaktan kumanda edilen Vay arabaları giderek daha fazla otomatikleştirilecek. Ancak von der Ohe, teknolojinin geliştirilmesi ve gerekli onayların alınmasının yine de çok uzun süreceğini söylüyor. Bu nedenle Telefahr konseptini seçtiler: “Arabaları olabildiğince çabuk yola çıkarmak bizim için önemli.”


(Daha sonra)



Haberin Sonu