Toplu Taşıma Çalışması: Maliyetlerden üç kat daha yüksek kullanın
Almanya biletinin verilen maliyetleri ile ilgili tekrarlanan tartışmalar, yerel toplu taşımacılığın genellikle sadece doğrudan faydası olan kamu hizmetlerine maliyet-fayda görüşüne indirgendiğini göstermiştir. Sonunda, temelde ücretsiz toplu taşıma talepleri veya hareketlilik sabit bir oranı olarak Almanya biletinin sınırsız uzatılması her zaman reddedilmiştir.
Münih Teknik Üniversitesi ve Bağlı MCUBE Consulting tarafından oluşturulan yeni bir hareketlilik çalışması şimdi değerlendirme ufkunu genişletmek istiyor. Sonuç olarak: Toplu taşımacılığın ekonomik yararı, yıllık 25 milyar avro maliyetinin üç katıdır.
DB Regio müşteri idi
Çalışma, Bahn kızı DB Regio tarafından temsil edilen yerel ulaşım geleceğinin geleceğinin müşterisidir. Her yıl, toplu taşıma araçlarının Almanya'da yaklaşık 75 milyar avro katma değeri ürettiği ve ekonomik hizmet sağlayıcısı olarak hafife alındığı söyleniyor. Referans yılı 2019'daki hesaplamalara dayanıyordu. Hesaplamalarda üç senaryo vardı. Muhafazakar olarak, 39,3 milyar EUR'luk dolaylı değer yaratma belirlendi, aşamalı tahminler 109 milyar Euro'dan bile çıktı.
159.000 kişi doğrudan toplu taşıma çalışanı olarak kabul edilir, doğrudan katma değeri 13,7 milyar avro, dolaylı katma değeri yaklaşık 7,1 milyar avro – tahminler 4.4 ila 10.9 milyar avro arasında dalgalanıyor. Buna ek olarak, örneğin kaçınılan çevre kirliliği, kazalar ve trafik sıkışıklığı yoluyla tasarruflu dış maliyetlerde 9.07 milyar avro vardır.
Diğer ekonomik sektörler üzerinde yüksek etki
Diğer şeylerin yanı sıra, toplu taşıma şirketlerinin ücretleri, maaşları ve karları doğrudan katma değere atfedilir. Dolaylı katma değer için, örneğin, araç üreticileri, bakım şirketleri, BT sağlayıcıları ve enerji tedarikçileri sayılır, bu da gerekli araçları sağlayan, pistler oluşturur, bilet ve ekran sistemleri sağlayan veya araçları temizler.
Bununla birlikte, uzmanlar diğer ekonomik sektörler üzerindeki etkisini önemli ölçüde daha yüksek değerlendirmektedir. Bu, perakende ticarete (4,6 milyar EUR) fayda sağlıyor, çünkü müşterileri işe götürüyor, turizm gezileri (12.1 milyar EUR) ve gayrimenkul değerlerini (5.8 milyar avro) artırıyor. Hesaplamadaki en büyük pozisyon, 21.8 milyar avro ile dolaylı katma değerdeki bileşenlerdir. Toplu taşıma, şehirlerde daha fazla üretkenlik sağlar ve ehliyetsiz sadece 1,3 milyon insanı sağlar.
Demiryolu daha fazla yatırım istiyor
Yenilik, sosyal katılım ve kentsel gelişimin teşvik edilmesindeki etkiler yoluyla, toplu taşıma ayrıca, makalede nicelleştirilmeyen daha fazla katma değer yaratır.
Toplu taşıma işlemine yatırım yapılan her euro üçlü ödenir, DB Regio yönetim kurulu üyesi Jan Schilling. Demiryolu açısından, yeni bulgular toplu taşıma araçlarına çok daha fazla yatırım yapmak için sebep vermelidir.
(MKI)
Ne yazık ki, bu bağlantı artık geçerli değil.
Boşa harcanan eşyalara bağlantılar 7 günden daha büyükse veya çok sık çağrıldıklarında geçersiz hale gelir.
Bu makaleyi okumak için bir Haberler+ paketine ihtiyacınız var. Bir haftayı şimdi yükümlülük altına almadan test edin – yükümlülük olmadan!