Tesla'da işten çıkarma dalgası devam ediyor

sıcakkafa

Yeni Üye
Son birkaç hafta içinde Tesla, çalışanlarının yaklaşık yüzde 10'unu işten çıkardı ve şimdi sıra açıkça daha fazlasına geldi. İşten çıkarılanlar arasında elektrikli araç şarjı ve elektrikli araç şarj istasyonu ağının kıdemli yöneticisi Rebecca Tinucci ve yeni araç programının başkanı Daniel Ho da bulunuyor ve her ikisi de şirkette uzun süredir hizmet veriyor. Her iki durumda da işten çıkarmalar sadece yöneticileri etkilemekle kalmıyor, aynı zamanda ekiplerdeki çalışanların çoğunu da etkiliyor.

Reklamcılık



The Information ve Electrek haber portallarının bildirdiği gibi Elon Musk, geçen Pazar günü yöneticilerine bir e-posta yazarak Tesla'nın kesintiler konusunda “kesinlikle sert” davranacağını duyurdu. Musk ayrıca “mükemmellik, gereklilik ve güvenilirlik testini” açıkça geçemeyen yöneticilerin altında çalışan çalışanların da işlerini kaybedeceğini yazdı.

Yeni işten çıkarmalar tamamen beklenmedik değil. Bloomberg haber portalı daha önce içeriden edinilen bilgilere dayanarak Tesla'nın Nisan 2024'ün başlarında başlayan toplam iş gücü azaltımının iş gücünün yüzde 20'sine veya 20.000'den fazla çalışana kadar çıkabileceğini bildirmişti.

Şarj istasyonları inşa edilmeye devam edilmeli


Tinucci daha önce Supercharger işinden sorumluydu. Kendisi yalnızca Tesla şarj istasyonları ağını genişletmekten sorumlu değildi, aynı zamanda Ford ve General Motors gibi diğer üreticileri de NACS fişini benimsemeye teşvik etmekten sorumluydu. Çabaları ona 2023 TIME 100 İklim listesinde bir yer kazandırdı ve Motor Trend'in otomotiv endüstrisi güç listesindeki (2. sırada) birkaç kadından biri oldu.

Tenucci'nin görevden alınmasına rağmen Musk, e-postasına göre elektrikli arabalar için şarj istasyonları inşa etmeye devam etmek istiyor. İşten çıkarmaların, şarj ağının genişlemesinin daha az baskılanacağı, belki de azaltılacağı anlamına gelip gelmediği henüz bilinmiyor.

Düşen satışlar ve yeni umut


Daha geçen hafta Tesla, gelirinde önemli bir düşüş olduğunu bildirdi. Bunun temel nedeni ise elektrikli otomobillere olan talebin azalması. Ancak şirket aynı zamanda sürekli olarak teknik zorluklarla da mücadele ediyor. Son modelde de sorunlar var; Güç pedalındaki zorluklar nedeniyle Siber Kamyonun geri çağrılması gerekti.

Artık Çin'deki şirket için yeni bir umut var. Daha önce bildirildiği gibi, oradaki sürüş destek sistemi başlangıçta koşullara bağlı olarak onaylandı. Çin'in şirketin ABD ile birlikte en önemli pazarlarından biri olması şirketin düşüşünü şimdilik durdurabilir.


(cbr)



Haberin Sonu