Apple için üç yıl önce bir sonraki mantıklı adımdı: iPhone'un otomobilin bilgi -eğlence sistemine arayüzü CarPlay büyük bir başarıydı ve araba sahiplerine çok talep ediyor. Cupertino'da, tüm gösterge paneline yayıldığı ve orada Apple deneyimini sunduğu hayal edildi. Ama araba üreticileri bunu nasıl buluyor? Görünüşe göre yeni bir raporun gösterdiği gibi Apple tarafından umduğu kadar iyi değil.
Şu anda Carplay Ultra tarafından vaftiz edilen yeni nesil Carplay, görünüşe göre Little Love ile buluşuyor, Financial Times, otomotiv endüstrisindeki kaynaklara atıfta bulunuyor. Alman lüks markaları Mercedes-Benz ve Audi'nin yanı sıra Volvo Cars, Polestar ve Renault, genişletilmiş yazılım sistemini araçlarına entegre etmemeyi açıklayacaklardı-Apple 2022, bu üreticileri gelecekteki Carplay ultra kullanıcıları olarak çağırdı.
Jaguar Land Rover sistemi daha kesin olarak kontrol etmeyi açıkladı. Infiniti markasıyla Ford ve Nissan, Apple sunumlarında isim olarak adlandırılmış olmalarına rağmen, şu anda duyuracakları hiçbir şeyleri olmadığını açıkladılar.
Şimdiye kadar sadece Aston Martin
Şimdiye kadar, sadece Aston Martin araçlarına entegre olan ilk otomobil üreticisi Carplay Ultra oldu. Bu, Apple'ın premium markaları bir kapı açıcı olarak kullanma stratejisini takip ediyor-Ferrari 2014 yılında ilk Carplay ortağı oldu. Hyundai, Kia ve Genesis markalarıyla birlikte, Apple tarafından bahsedilen 14 markadan biri olmasa da, genişletilmiş sistemin entegrasyonu ile de biliniyor. Apple, diğer otomobil üreticilerinin izlemesi gereken Financial Times'ı vurguladı. Rapora göre, Porsche baş tasarımcısı Michael Mauer, Carplay Ultra'yı gelecekteki modellere entegre etme planlarını doğruladı.
Otomobil üreticileri arasında şüphecilikle, Carplay Ultra'nın gelişiminin duyurudan sonra neden tekrar tekrar sessiz kaldığını da açıklayabilir. Carplay Ultra önceki entegrasyonun çok ötesine geçiyor. Klasik otomobil oyunu esas olarak iPhone'dan müzik ve navigasyon iletirken, ultra sürüm, sıcaklık ekranlarından yakıt tüketimine hıza kadar daha fazla araç bilgisine erişir.
Araba üreticileri neden şüpheci
Analistler, farklı markaların araçlarını yazılım açısından bir araya getiren Apple'ın sisteminin, yazılımla birbirinden daha fazla farklı olmak isteyen otomobil üreticilerinin hırslarıyla çeliştiğini söylüyor. Bunlar, yazılımın daha önemli bir rol oynadığı ve bu nedenle kendilerini Apple'a bağımlı hale getirmek istemediği görüşündedir.
Tabii ki, Apple yine de – ilk otomobil oyununda olduğu gibi – otomobil alıcılarının otomobil üreticilerinin sonunda Carplay Ultra'yı desteklemek için müşteriyi görmelerini sağlıyor. Bu arada, Apple için, önceki araba oyununun tekrar artması muhtemeldir. İOS 26 ile bu, widget'ların gösterimi ile genişletilmelidir.
(MKI)
Ne yazık ki, bu bağlantı artık geçerli değil.
Boşa harcanan eşyalara bağlantılar 7 günden daha büyükse veya çok sık çağrıldıklarında geçersiz hale gelir.
Bu makaleyi okumak için bir Haberler+ paketine ihtiyacınız var. Bir haftayı şimdi yükümlülük altına almadan test edin – yükümlülük olmadan!
Şu anda Carplay Ultra tarafından vaftiz edilen yeni nesil Carplay, görünüşe göre Little Love ile buluşuyor, Financial Times, otomotiv endüstrisindeki kaynaklara atıfta bulunuyor. Alman lüks markaları Mercedes-Benz ve Audi'nin yanı sıra Volvo Cars, Polestar ve Renault, genişletilmiş yazılım sistemini araçlarına entegre etmemeyi açıklayacaklardı-Apple 2022, bu üreticileri gelecekteki Carplay ultra kullanıcıları olarak çağırdı.
Jaguar Land Rover sistemi daha kesin olarak kontrol etmeyi açıkladı. Infiniti markasıyla Ford ve Nissan, Apple sunumlarında isim olarak adlandırılmış olmalarına rağmen, şu anda duyuracakları hiçbir şeyleri olmadığını açıkladılar.
Şimdiye kadar sadece Aston Martin
Şimdiye kadar, sadece Aston Martin araçlarına entegre olan ilk otomobil üreticisi Carplay Ultra oldu. Bu, Apple'ın premium markaları bir kapı açıcı olarak kullanma stratejisini takip ediyor-Ferrari 2014 yılında ilk Carplay ortağı oldu. Hyundai, Kia ve Genesis markalarıyla birlikte, Apple tarafından bahsedilen 14 markadan biri olmasa da, genişletilmiş sistemin entegrasyonu ile de biliniyor. Apple, diğer otomobil üreticilerinin izlemesi gereken Financial Times'ı vurguladı. Rapora göre, Porsche baş tasarımcısı Michael Mauer, Carplay Ultra'yı gelecekteki modellere entegre etme planlarını doğruladı.
Otomobil üreticileri arasında şüphecilikle, Carplay Ultra'nın gelişiminin duyurudan sonra neden tekrar tekrar sessiz kaldığını da açıklayabilir. Carplay Ultra önceki entegrasyonun çok ötesine geçiyor. Klasik otomobil oyunu esas olarak iPhone'dan müzik ve navigasyon iletirken, ultra sürüm, sıcaklık ekranlarından yakıt tüketimine hıza kadar daha fazla araç bilgisine erişir.
Araba üreticileri neden şüpheci
Analistler, farklı markaların araçlarını yazılım açısından bir araya getiren Apple'ın sisteminin, yazılımla birbirinden daha fazla farklı olmak isteyen otomobil üreticilerinin hırslarıyla çeliştiğini söylüyor. Bunlar, yazılımın daha önemli bir rol oynadığı ve bu nedenle kendilerini Apple'a bağımlı hale getirmek istemediği görüşündedir.
Tabii ki, Apple yine de – ilk otomobil oyununda olduğu gibi – otomobil alıcılarının otomobil üreticilerinin sonunda Carplay Ultra'yı desteklemek için müşteriyi görmelerini sağlıyor. Bu arada, Apple için, önceki araba oyununun tekrar artması muhtemeldir. İOS 26 ile bu, widget'ların gösterimi ile genişletilmelidir.
(MKI)
Ne yazık ki, bu bağlantı artık geçerli değil.
Boşa harcanan eşyalara bağlantılar 7 günden daha büyükse veya çok sık çağrıldıklarında geçersiz hale gelir.
Bu makaleyi okumak için bir Haberler+ paketine ihtiyacınız var. Bir haftayı şimdi yükümlülük altına almadan test edin – yükümlülük olmadan!