Joyor S5 e-scooter testte: Sokağa çıkma yasağına rağmen izin verilenden çok daha hızlı

sıcakkafa

Yeni Üye
Ekim 2023'te Joyor Y8-S'yi (test raporu) yazı işleri ofisimize aldığımızda, e-scooter bizi çok heyecanlandırdı. Çünkü 619 euro olan (Geekmaxi, kupon kodu) 4VUxBP8D) Nispeten ucuz e-scooter'lar birçok şeyi daha pahalı modellerden daha iyi yapar. İnanılmaz derecede büyük bir batarya ile birlikte geliyor ve bu da onu en kalın bataryalara sahip e-scooter listemizde ilk sıraya fırlatıyor. Aynı zamanda sokağa çıkma yasağına uygun, güçlü bir motora, her iki lastikte de düzgün süspansiyona ve güçlü frenlere sahip. Artık Joyor S5 off-road e-scooter'ın editör ekibimizde olmasından ve onu test etmekten çok mutluyuz. Test beklenmedik bir ayrıntıyı ortaya çıkarır. En iyi e-scooter listemizde yaklaşık 60 testin en iyi elektrikli scooterlarını gösteriyoruz.
























Çözüm










Joyor S5, fiyat aralığı için önerilen bir e-scooter'dır. Görünüm ikna edici, süspansiyon taşra yollarındaki korkuyu ortadan kaldırıyor ve akü büyük. Motor yavaş çalışıyor ancak birkaç metre sonra çok fazla güç üretiyor. İki mekanik disk freni temelde iyidir, ancak her zaman aşırı motor frenine tepki verirler.




E-scooter'ın maksimum hızının ne kadar kolay artırılabileceğine hayret ediyoruz. Son olarak Joyor S5, genel işletme lisansına (ABE) sahip ve Almanya yollarında yasal olarak araç kullanabiliyor. Prensip olarak yine de Joyor S5'i tavsiye edebiliriz. En büyük rakibi kendi şirketinden geliyor. Joyor Y8-S (test raporu) yalnızca biraz daha pahalıdır ancak bazı açılardan S5'ten üstündür.



































Fiyat










Joyor S5 bize Geekmaxi tarafından sağlandı. Ancak kısa süre sonra orada da tükendi. Şu anki en ucuz fiyatını Amazon'da keşfettik. Orada 599 avroya mal oluyor.
























Yapı ve pil










Çoğu e-scooter'da olduğu gibi montajı hızlı ve kolaydır. Temel olarak tek yapmanız gereken iki vidayı sıkmaktır. Olağandışı: Joyor, arıza durumunda S5 ile birlikte yedek bir hortum içerir. İlk sürüşünüzden önce tüm vidaları ve hava basıncını kontrol etmeli, e-scooter'ı tamamen şarj etmeli ve bisiklet kaskınızı (en iyilerin listesi) unutmayın. Üç pimli şarj bağlantı noktası, yukarı bakacak şekilde basamak tahtası üzerinde bulunur. Koruyucu kapağı kapatmayı unutursanız yağmur yağdığında suyla dolacaktır. Pilin 624 watt saat gibi yüksek bir kapasitesi vardır. Bu, 30 kilometre ve daha fazla menzilin mümkün olduğu anlamına geliyor. En büyük bataryaya sahip en iyi e-scooter listemizde bataryalar hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.
























görüntülemek










USB bağlantı noktasına sahip geniş ve şık renkli ekran güneş ışığını yansıtır. Yüksekliği ayarlanabilir gidonun üzerinde ortada yer alır ve diğer şeylerin yanı sıra seçilen destek seviyesini, pilin hızını ve kalan kapasitesini ve beş çubuğu görüntüler. Başparmak tutuşu hoş bir şekilde pürüzsüzdür. Gidonun sol tarafındaki üç düğme açıklamalıdır. Ön ışık parlak ama biraz fazla alçakta duruyor.
























Katlama mekanizması










Katlama mekanizması biraz sert ama güvenilirdir. Ne yazık ki, ağabeyi Joyor Y8-S'nin (test raporu) aksine Joyor S5, gidonu takamıyor. Katlandığında 22 kilogramlık e-scooter, gidonu kullanarak kaldırılabiliyor.
























süspansiyon










Joyor S5'in hem ön hem de arka tekerleklerinde süspansiyon bulunuyor ve bu da bize tasarım açısından Fritz marşpiyelini (test raporu) hatırlatıyor. Ancak süspansiyonlar biraz fazla sert ayarlanmış. Bunu kendimiz özelleştirmenin bir yolunu bulamadık. Yine de toprak ve çakıl yollarda sürüş oldukça keyifli. Kalın 10 inçlik lastikler de buna katkıda bulunuyor çünkü kendileri de çok şey emebiliyor.




Koşu tahtası son derece geniştir ve arkaya doğru yükseltilmiştir. Arka çamurluk biraz sallantılı görünüyor. Ön tekerlekte çamurluk yok, sadece sıçrama koruması var. Ancak bu, kiri güvenilir bir şekilde uzak tutmaz, bu nedenle çamur ve yağmurdan geçtikten sonra ayakkabılarımızda her zaman birkaç kir sıçraması buluruz.



































Frenler










İki disk freni gayet iyi. Ancak arka tekerlekteki motor freni her zaman hemen devreye girer. Bu sadece sıfır ve bir durumlarını biliyor gibi görünüyor. Joyor S5 her zaman çok sert fren yapar ve yumuşak frenleme mümkün değildir. Yoksa öyle mi? Frenin arkasındaki ilgili kablonun fiş bağlantısını gevşetirseniz artık motor frenini kontrol edemez. Ancak yine de bu durumun genel işletme ruhsatını (ABE) etkileyebileceğinden buna karşı tavsiyede bulunuyoruz.
























motor










Arka tekerlekteki 500 watt'lık motor başlangıçta çok yavaş çekiyor. Hızlı bir şekilde yola çıkmak mümkün değildir. Ancak birkaç metre sonra tam torkunu geliştirir ve daha ağır sürücüleri bile izin verilen maksimum yük olan 120 kilograma kadar saatte 20 kilometreye kadar hızlandırır. Ancak bu maksimum hız basit bir tuş kombinasyonuyla artırılabiliyor. Buna Almanya'da izin verilmez ve kesinlikle ABE kapsamında değildir. Bu “jailbreak”e karşı şiddetle tavsiye ediyoruz.