Daha küçük çarpışmalardan sonra: Waymo 1.200 otonom aracı geri çağırıyor

sıcakkafa

Yeni Üye


  1. Daha küçük çarpışmalardan sonra: Waymo 1.200 otonom aracı geri çağırıyor

ABD Robotaxi şirketi Waymo, yazılımı güncellemek için 1.200'den fazla kendi kendine giden aracı geri çağırıyor. Bu, park edilmiş arabalar ve diğer sabit nesnelerle çarpışma riskini ortadan kaldırmayı amaçlamaktadır. Bir yıl önce, ABD Ulaştırma İdaresi NHTSA (Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi) bu nedenle Alfabe Bağlı Ortaklığı'na karşı bir soruşturma başlatmıştır.



Reuters haber ajansı tarafından yapılan bir rapora göre, otomatik sürüş sisteminin (otomatik sürücü sistem-ADS) yazılımının beşinci nesli ile şirket bilgilerine göre, endişeler ve bu nedenle Waymos mevcut araç filosunun büyük bir kısmı olan 1.212 Waymo aracının geri çağrılması. Şu anda 1.500 araç içeriyor ve Phoenix, San Francisco, Los Angeles ve Austin'de haftada 250.000'den fazla ücretli gezi sunuyor. 2026 yılına kadar filoya 2.000 diğer tamamen özerk araç eklenecek.

Trafik Otoritesinin İncelenmesi


Waymo, şirketin 2022 ile 2024 yılı arasında zincir, kapılar ve diğer engellerle 16 çarpışmaya bağlı olduğunu açıkladı. Ancak NHTSA'ya gönderilen bir rapora göre, yaralanma yoktu. Mayıs 2024'te ABD Ulaştırma Güvenlik İdaresi, daha fazla olaydan sonra kısa bir süre sonra genişleten Waymo Robot Taksiler tarafından trafik güvenliği yasalarının olası ihlalleri hakkında bir soruşturma başlattı. Nedeni: Sabit engelli çarpışmalar ve trafik güvenliği düzenlemelerinin potansiyel ihlalleri de dahil olmak üzere beklenmedik trafik kazaları.

O zamanlar başlangıçta 22 olay ve yol trafiğinde Waymo otomobillerinin otonom sürüş operasyonunda dokuz, benzer durum vardı. NHTSA'ya göre, 17 Waymo Robotaxis park edilmiş arabalar, kapılar veya zincirlerle çarpışacaktı ve beş durumda araçlar daha zayıf yol kullanıcılarını geçerken veya trafiği yaklaşan trafiğin yoğun olarak kullanılan izlerindeki trafiği sınıflandırırken sürdü. Sınav devam ediyor.

Yeni Yazılım Sürümü


Waymo'ya göre, altıncı neslin en son reklam yazılımı ile ilgili sorunlar düzeltildi. Bu mevcut yazılım sürümü, Aralık ayı sonuna kadar şirketin tüm filosunda kullanılacaktır.

Waymo, şirketin kendi web blogunda, “Önceki veriler, şu anda aktif olduğumuz yerlerdeki Waymo sürücüsünün trafik kazası ve ölümlerinin sayısını azalttığını gösteriyor.” Başka yerlerde şirket, Waymo'nun ciddi kazaları azalttığı ve sokakları en çok tehlike altındaki insanlar için daha güvenli hale getirdiği yeni bir çalışmaya atıfta bulunuyor.



İlk hatırlama kampanyası değil


Bununla birlikte, her zaman olaylar vardır. Şubat 2024'te Waymo, ABD'nin Arizona eyaletinde iki küçük kaza meydana geldikten sonra 444 kendi kendine giden aracı aradı. O zaman, kendi kendine giden bir Waymo taksi geriye dönük bir pikap ile çarpışmıştı. O zamanlar, robot taksilerinin yazılımının rotayı yanlış hesapladığını söyledi.

Mayıs ayında Arizona'nın başkenti Phoenix'teki bir başka kazadan sonra, sürücüsüz Waymo taksi düşük hızda bir telefon direği çarptı-şirket, reklam yazılımı nedeniyle 670'den fazla aracın başka bir gönüllü hatırlama kampanyasıyla başladı. Waymo, çarpışmayı hatalı kartlara ve kodlara bağladı.



Geçen yılın sonbaharında, General Motors iştiraki Cruise, San Francisco'daki otonom arabalarından biri tarafından yapılan bir kazadan sonra bir milyon dolar ceza cezasına çarptırıldı. Kısa bir süre sonra, birkaç kazadan sonra, ABD otomobil üreticisi Tesla'nın otopilotu yetkililer tarafından hedeflendi. NHTSA, Tesla'nın otopilotunun kötü koşullarla nasıl başa çıktığını açıklığa kavuşturmak istiyor. 2,4 milyon araç etkileniyor. Ve Trafik Güvenliği Otoritesi, Tesla'nın Haziran ayında ABD'de başlamak istediği otonom süren arabalarla taksi hizmeti hakkında açıklanamayan sorular görüyor. Geçen hafta, Amazon iştiraki Zoox, Las Vegas'taki boş bir robotaxi'nin bir araba ile bir kazaya karıştıktan sonra 270 robotaxis çağırdı, neyse ki kimse yaralanmadı.


(AKN)