Apple’ın Google’ın reklam gelirinin yüzde 36’sını iPhone’dan aldığı bildiriliyor

sıcakkafa

Yeni Üye
Google’ın reklamcılık işinin önemli bir kısmı açıkça Apple’ın cebine giriyor: Google, artık ABD’de Google’a karşı açılan antitröst davalarında da bilindiği gibi, Apple’ın Safari tarayıcısı kullanıcıları tarafından elde edilen milyarlarca dolarlık arama motoru reklam gelirinin üçte birinden fazlasını Apple’a dağıtıyor. . Hem Google hem de Apple daha önce arama anlaşmasının belirli ayrıntılarının gizli kalması konusunda ısrar etmişti. Google, 20 yılı aşkın bir süredir Safari’deki varsayılan arama motoru olmuştur.

Reklamcılık



Apple, Google’ın arama reklamlarından para kazanıyor


Finans haber ajansı Bloomberg’in haberine göre, Google tarafından davet edilen bir ekonomi uzmanı mahkemede Apple’a ödenen komisyonun yüzde 36 olduğunu açıkladı. Bir iPhone kullanıcısı, Safari’de Google’da yaptığı arama sırasında sonuçlarda bir reklam veya sponsorlu giriş yazarsa veya tıklarsa, Apple önemli bir pay alıyor. Bloomberg, bir Google avukatının aslında gizli numaradan bahsedildiğinde gözle görülür şekilde yüzünü buruşturduğunu belirtiyor.

Raporlara ve tahminlere göre Google, arama anlaşması için artık Apple’a yılda yaklaşık 15 milyar ila 20 milyar dolar ödüyor. Satış devi Apple için bile bu önemli bir miktar ve kara önemli bir katkı sağlaması gerekiyor. Apple’ın hizmet sektörü uzun zamandır üreticinin en büyük büyüyen bölümü olmuştur; Grup, son çeyrekte satışlarının yaklaşık dörtte birini aboneliklerden, komisyonlardan ve şirket içi hizmetlerden elde etti; bu miktar kabaca Mac, iPad, Apple Watches ve AirPods satışlarının toplamı kadardır.

Arama anlaşmaları için milyarlarca dolar


ABD Adalet Bakanlığı, Google’ı bu tür arama anlaşmaları yoluyla tekel pozisyonu satın almakla suçluyor, bu da rekabeti neredeyse imkansız hale getiriyor. Google, 2021’de tarayıcı sağlayıcıları ve üreticileriyle bu tür anlaşmalara yaklaşık 26 milyar dolar harcadığını ve bunların çoğunu Apple’ın alması muhtemel olduğunu söyledi. Apple’ın hizmetlerden sorumlu başkanı, Google’ın “gerçek bir alternatifi” olmadığını, bunun tamamen ekonomik bir karar olmadığını söyleyerek anlaşmayı savundu.


(1 pound = 0.45 kg)



Haberin Sonu