Apple’da iPhone ile iyi işler yapmayı sabırsızlıkla bekleyebilirsiniz: Geçen yılın aynı çeyreğiyle karşılaştırıldığında, akıllı telefon satışları yüzde 2,8 artarak 43,8 milyar ABD dolarına yükseldi; bu, önceki Eylül çeyreğine kıyasla daha yüksek bir rakam. Bu zaten Eylül ayında piyasaya sürülen 15, 15 Plus, 15 Pro ve 15 Pro Max modellerinin ilk satışlarını da içeriyor.
Reklamcılık
Mac, iPad ve giyilebilir cihazlar küçüldü
Şirket, Perşembe akşamı NASDAQ teknoloji borsasındaki işlemlerin sona ermesinin ardından yaptığı açıklamada, Apple’ın üçüncü çeyrekteki kârının 22,96 milyar dolar olarak gerçekleştiğini duyurdu. Bu, seyreltilmiş hisse başına 1,46 dolar anlamına geliyor ve bu da bir önceki yıla göre yüzde 13’lük bir artışa karşılık geliyor. Ancak Apple’ın toplam satışları yüzde 1 oranında düşüşle 89,5 milyar dolara geriledi. Üretici, Mac ile ilgili aksaklıkları kabul etmek zorunda kaldı. Satışlar üçte bir oranında düşerek 7,6 milyar dolara geriledi. Yeni MacBook Pro modelleri ve iMac’lerle Apple artık yeniden zemin oluşturmayı umuyor.
iPad satışları 7,17 milyar dolardan 6,43 milyar dolara düştü. Apple Watch, ev segmenti ve aksesuarları içeren giyilebilir ürünler işi de -ki bu alışılmadık bir durum- hayal kırıklığı yarattı: önceki yıl 9,65 milyar dolardan 9,32 milyar dolara düştü. Öte yandan Apple’ın hizmetler işi iyi gidiyor; içerik aboneliklerinden, iCloud’dan ve hepsinden önemlisi App Store ücretlerinden ve AppleCare işinden toplam 22,3 milyar dolar elde edildi. Bu aynı zamanda bir rekordur ve bir önceki yılın aynı çeyreğine göre yüzde 16 daha yüksektir.
Analistlerin beklentileri boşa çıktı
Satışların üst üste dördüncü çeyrekte yeniden azalmasına rağmen Apple çoğu alanda analistlerin tahminlerini geçmeyi başardı. Bu durum satışlara, hisse başına kazançlara, iPhone’a, hizmetlere ve iPad’e uygulandı. Ancak Mac satışları ve giyilebilir ürünler tahminlerin gerisinde kaldı. Ana karanın yanı sıra Makao, Hong Kong ve Tayvan’ı da içeren Büyük Çin bölgesinde de işler beklenenden daha kötü gitti. Buradaki satışlar yüzde 2,5 düşüşle 15,1 milyar doların biraz altına geriledi. Apple, diğer şeylerin yanı sıra, yeni modellerle puan toplamayı başaran Huawei’den de sıkıntı çekiyor gibi görünüyor.
Apple ayrıca 16 Kasım’da hisse başına 24 sent temettü dağıtacağını da duyurdu. CEO Tim Cook, Noel çeyreği için “şimdiye kadarki en güçlü ürün yelpazesine” sahip olduklarını vurguladı. İlk defa, iklim açısından nötr ürünler sunuluyor; bu, AB’deki tüketici savunucuları arasında tartışmalı bir gerçek. CFO Luca Maestri, çeyrekte hissedarlara temettü ve hisse geri alımları şeklinde yaklaşık 25 milyar dolar getiri sağladığını söyledi. Bir kez daha, gelecek çeyreğe ilişkin beklentiler konusunda somut bir tahmin yapılmadı.
(bsc)
Haberin Sonu
Reklamcılık
Mac, iPad ve giyilebilir cihazlar küçüldü
Şirket, Perşembe akşamı NASDAQ teknoloji borsasındaki işlemlerin sona ermesinin ardından yaptığı açıklamada, Apple’ın üçüncü çeyrekteki kârının 22,96 milyar dolar olarak gerçekleştiğini duyurdu. Bu, seyreltilmiş hisse başına 1,46 dolar anlamına geliyor ve bu da bir önceki yıla göre yüzde 13’lük bir artışa karşılık geliyor. Ancak Apple’ın toplam satışları yüzde 1 oranında düşüşle 89,5 milyar dolara geriledi. Üretici, Mac ile ilgili aksaklıkları kabul etmek zorunda kaldı. Satışlar üçte bir oranında düşerek 7,6 milyar dolara geriledi. Yeni MacBook Pro modelleri ve iMac’lerle Apple artık yeniden zemin oluşturmayı umuyor.
iPad satışları 7,17 milyar dolardan 6,43 milyar dolara düştü. Apple Watch, ev segmenti ve aksesuarları içeren giyilebilir ürünler işi de -ki bu alışılmadık bir durum- hayal kırıklığı yarattı: önceki yıl 9,65 milyar dolardan 9,32 milyar dolara düştü. Öte yandan Apple’ın hizmetler işi iyi gidiyor; içerik aboneliklerinden, iCloud’dan ve hepsinden önemlisi App Store ücretlerinden ve AppleCare işinden toplam 22,3 milyar dolar elde edildi. Bu aynı zamanda bir rekordur ve bir önceki yılın aynı çeyreğine göre yüzde 16 daha yüksektir.
Analistlerin beklentileri boşa çıktı
Satışların üst üste dördüncü çeyrekte yeniden azalmasına rağmen Apple çoğu alanda analistlerin tahminlerini geçmeyi başardı. Bu durum satışlara, hisse başına kazançlara, iPhone’a, hizmetlere ve iPad’e uygulandı. Ancak Mac satışları ve giyilebilir ürünler tahminlerin gerisinde kaldı. Ana karanın yanı sıra Makao, Hong Kong ve Tayvan’ı da içeren Büyük Çin bölgesinde de işler beklenenden daha kötü gitti. Buradaki satışlar yüzde 2,5 düşüşle 15,1 milyar doların biraz altına geriledi. Apple, diğer şeylerin yanı sıra, yeni modellerle puan toplamayı başaran Huawei’den de sıkıntı çekiyor gibi görünüyor.
Apple ayrıca 16 Kasım’da hisse başına 24 sent temettü dağıtacağını da duyurdu. CEO Tim Cook, Noel çeyreği için “şimdiye kadarki en güçlü ürün yelpazesine” sahip olduklarını vurguladı. İlk defa, iklim açısından nötr ürünler sunuluyor; bu, AB’deki tüketici savunucuları arasında tartışmalı bir gerçek. CFO Luca Maestri, çeyrekte hissedarlara temettü ve hisse geri alımları şeklinde yaklaşık 25 milyar dolar getiri sağladığını söyledi. Bir kez daha, gelecek çeyreğe ilişkin beklentiler konusunda somut bir tahmin yapılmadı.
(bsc)
Haberin Sonu