Acil çağrı: Her yıl 112'ye 30 milyondan fazla çağrı

sıcakkafa

Yeni Üye
Almanya'da 112 numarası her yıl 30 milyondan fazla kez aranıyor. Deutsche Telekom, önümüzdeki Pazar Avrupa Acil Durum 112 Günü vesilesiyle, bunların yüzde 90'ından fazlasının mobil ağdan gelen çağrılar olduğunu yazıyor. Geçen yıl bir acil durum çağrısının ortalama süresi 96 saniyeydi.

Reklamcılık



Yangın ve kurtarma hizmeti kontrol merkezleri Telekom tarafından yönetiliyor, dolayısıyla tüm aramalar onların şebekesi üzerinden yapılıyor. Vodafone kendi açıklamasında, mobil şebekesinden her yıl yaklaşık 3,6 milyon acil durum çağrısının yapıldığını açıklıyor. Telefónica Deutschland'dan yapılan açıklamaya göre, her yıl şebekesi üzerinden 5 milyon 112 acil durum çağrısı yapılıyor.

Neredeyse artık şaka araması yok


Bir Vodafone sözcüsü, çevrimiçi Haberler'a yaptığı açıklamada, SIM kartı etkinleştirilmemiş bir cep telefonuyla artık acil durum aramalarının mümkün olmaması nedeniyle şaka çağrılarının sayısının neredeyse 0'a düştüğünü söyledi. Ancak istatistikler 112'nin ciddi bir nedenle mi yoksa başka bir nedenle mi çağrıldığını ayırt edemiyor.

Ücretsiz 112 numarası, Aralık 2008'den bu yana tüm AB ülkelerinde ulusal acil durum numaralarının yanı sıra tek tip bir acil durum numarası olarak etkinleştirilmiştir; Almanya'da 112 ve 110 1973 yılında kullanılmaya başlandı. Acil durum arama fonksiyonları yurt dışından dolaşım halindeki müşteriler için de mevcuttur. 112'nin akıllı telefon aracılığıyla aranması durumunda, kontrol merkezleri arayanın tam konum bilgisini Gelişmiş Mobil Konum (AML) aracılığıyla otomatik olarak alır. Bu SMS tabanlı ücretsiz işlevin Mart 2022'den itibaren AB'de satılan tüm akıllı telefonlara entegre edilmesi gerekiyor.

Her zaman en güçlü ağ


Vodafone, 112'yi aradığınızda cep telefonunuzun her zaman mevcut olan en güçlü ağı aradığını açıklıyor. Yerel sağlayıcınızda ölü bant veya geçerli bir ağ arızası varsa, 112 acil araması mevcut başka bir ağ üzerinden yönlendirilecektir. Ayrıca, acil durum çağrıları her zaman diğer tüm çağrılara göre önceliklidir.

Telekom'a göre, geçen yıl en çok acil durum çağrısı 22 Haziran'da büyük miktarda yağmurun yaşandığı “Lambert” fırtınası sırasında gerçekleşti. Bu, Almanya genelinde birçok ek itfaiye operasyonuna yol açtı. Telekom, “Lambert” sırasında büyük itfaiye ve polis birliklerinin özellikle kuzey ve batıda hareket halinde olduğunu açıkladı. O gün normalin iki katından fazla acil çağrı yapıldı; tek bir kontrol merkezinin sorumluluk alanı içinde saat 19:00'da on dakika içinde 10.000'den fazla acil çağrı girişimi gerçekleşti.


Önerilen editoryal içerik



Onayınız doğrultusunda harici bir anket (Opinary GmbH) buraya yüklenecektir.



Anketleri her zaman yükle

Anketi şimdi yükle




Almanya'da birçok durumda acil çağrıların önlenmesi amacıyla Hücre Yayını afet uyarı sistemi bir yıldır faaliyette. Fırtına, su baskını ya da bomba bulunması gibi tehlikeli durumlarda yetkililer mobil ağlar üzerinden akıllı telefonlara uyarı gönderiyor. Hücre Yayınının kullanıma sunulmasının tetikleyicisi, 2021 yazında Ahr Vadisi'nde yaşanan sel felaketiydi.


(uygulama)



Haberin Sonu